سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

حضور دوباره ایتالیا در بهشت نفت ایران

شرکت نفت «انی» ایتالیا به دنبال توافق هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 از هم اکنون در مسابقه برای از سرگیری فعالیت های خود پس از کاهش تحریم ها است تا جایی که پائولواسکارونی مدیر عامل این شرکت ایران را یک بهشت نفتی خواند.

80938094-5284741

کیهان نوین: اسکارونی در گفت و گویی با رادیو 24 ایتالیا با اشاره به دیدار با زنگنه و بازار نفت ایران گفت: ایران بهشت نفت و شرکت «انی» نخستین شریک بین المللی در این کشور است که از سال  1955در این کشور حضور دارد و از ان جا که بیژن نامدار زنگنه فردی با ویژگی های عالی است خود به این موضوع اذعان دارد و ما را شریک بین المللی شماره یک ایران می داند.

نشریه آنلاین هافینگتون پستˈhuffington postˈ نیز با عنوان «مسابقه شرکت انی پس از توافق هسته ای» نوشت: شرکت نفت ایتالیا ممکن است نخستین شرکت نفتی باشد که از توافق هسته ای در ماه نوامبر گذشته بهره می برد زیرا در پایان اجلاس اوپک در وین، اسکارونی مدیر عامل شرکت «انی» نخستین فردی بود که با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران دیدار و در باره طرح های این شرکت در ایران، پس از کاهش تحریم های بین المللی صحبت کرد.

این در حالی است که تهران به هفت شرکت بزرگ نفتی علاقه نشان داده و از آنها دعوت به سرمایه گذاری کرده است و علاوه بر شرکت انی، شرکت های توتال و شل نیز حضور دارند، اما شرکت انی نخستین شرکتی بود که با زنگنه دیدار کرد.

این نشریه افزود: شرکت «انی» علاقه بسیاری برای از سرگیری فعالیت های خود در ایران نشان داده است و پائولو اسکارونی در این باره اظهار داشت: ما آماده افزایش فعالیت های خود در ایران هستیم و فرصت ها در بخش نفت و گاز بسیارند، به شرطی که تحریم ها برداشته شوند.

از سویی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اظهار داشت: کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک تماس تلفنی با وی، بر اراده کشورهای 1+5 پیرامون اجرای توافق هسته ای و کاهش تحریم ها در قبال تعهد ایران تاکید کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'