سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

به صدا درآمدن زنگ خطر برای توافق ژنو

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تلاش برای تصویب تحریم های جدید از سوی کنگره آمریکا علیه ایران را برای توافق ژنو نابود کننده خواند.

Capitol Building

کیهان نوین: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار مطلبی در خصوص تلاش برخی نمایندگان کنگره این کشور برای تصویب دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران، جدی ترین تهدید علیه این توافق را از درون آمریکا عنوان کرد و نوشت: روزهای اخیر خبرهایی منتشر شده است که نشان می دهند دو سناتور با نفوذ آمریکایی یعنی رابرت منندز دموکرات و مارک کیرک جمهوری خواه در حال تهیه دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران با هدف قطع صادرات نفت ایران در پایان 6 ماه فرصت داده شده به این کشور هستند.

بر اساس این نوشته ، هم دولت آمریکا و هم ایران درباره تصویب این تحریم ها هشدار داده اند و اعلام کرده اند تصویب چنین لایحه ای می تواند برای توافق به وجود آمده نابود کننده باشد.

نویسنده مطلب در پایان می نویسد: نتیجه چنین تحریم هایی نامشخص است اما آنچه که مسلم و واضح است عدم ضرورت وجود چنین تحریم هایی است زیرا کنگره در آینده می تواند در هر زمان چنین تحریم های را تصویب کند.

همچنین نویسنده تصریح می کند از آنجایی که در متن توافقنامه تصریح شده است در این 6 ماه نباید تحریم جدیدی علیه ایران اعمال شود و تصویب تحریم های جدیدی نوعی تخطی از توافقنامه خواهد بود که باعث افزایش بی اعتمادی ایرانی ها خواهد شد و از همه مهمتر امیدها برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران را از بین خواهد برد.

یک نظر

  • هنوز جوهر توافق خشک نشده جمهوری اسلامی خبر از ساخت نیروگاه اتمی جدید میده !
    به جمهوری اسلامی رو بدی هر کاری دلش بخواد انجام میده
    واقعا ساخت این همه نیروگاه برای نیت صلح آمیز لازم و ضروریه؟
    اینها میخوان دنیارو اسلامی کنن اون هم از نوع جمهوری اسلامی !
    اینو بارها و به صراحت بیان کردن و به این نتیجه رسیدن فقط با قدرت میشه به این هدف رسید و یکی از ارکان قدرت داشتن تسلیحات هسته ایه

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'