سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

زندگی در ایران و 10 کشور پر مشقت جهان!

طبق آخرین نتایج تحقیقات و نظر سنجی موسسه «گالوپ» ایران جزو ۱۰ کشور مشقت بار جهان از لحاظ زندگی قرار دارد.

قیمتش بالاست1

کیهان نوین: موسسه نظرسنجی «گالوپ» نتايج تحقيقات و نظر سنجی خود در ۱۴۳ کشور جهان به منظور بررسی وضعيت زندگی مردم و پيش‌بينی آن ها از آينده منتشر کرد که بر این اساس ايران در کنار کشورهای ماداگاسکار و مقدونیه جزو ۱۰ کشور صدر جدول است که درصد بالايی از شهروندانش معتقدند با رنج و مشقت زندگی روزمره خود را پيش می‌برند.

در اين نظر سنجی درصد بالايی از ايرانيانی که به سوالات گالوپ پاسخ داده‌اند، معتقدند که زندگی آن ها همراه با رنج و مشقت است و به آينده بهتر هم اميد چندانی ندارند. در جدول سال ۲۰۱۲کشورهای جنگ زده‌ای مانند سوريه، افغانستان و عراق با اختلاف کمی وضعيت بهتری از ايران دارند!

در حال حاضر رکود و تورم، مهمترين شاخص های اقتصادی کشور است که در شرايط نا مناسبی قرار دارد و دليل آن ناشی از عملکرد ناصحيح حاکمیت در بخش اقتصادی است.

بنا به اعتراف ریيس كميسيون اقتصادی مجلس ایران، (شاخص كيفيت زندگی كه به صورت سالانه، بين ۱۹۴ كشور جهان ارزيابی و منتشر می شود، نشان می دهد كه كيفيت زندگی مردم ايران، در مقايسه با ديگر كشورهای جهان، از رتبه ۸۸ در سال ۲۰۰۵ به رتبه ۱۵۰ در سال ۲۰۱۰ ميلادی، كاهش پيدا كرده است. اين رتبه بندی نشان مي‌دهد كه هزينه زندگی در ايران، ۷۱٪ افزايش پيدا كرده است !)

با توجه به کشورهای مورد بررسی درخاورمیانه، می‌توان گفت که وضعیت ایران، از نظر شاخص کیفیت زندگی، مانند تعدادی از کشورهای خاورمیانه، تحول چندانی به دست نیاورده است و مدیران و برنامه‌ریزان نتوانسته‌اند وضعیت معیشت و امنیت خاطر ایرانیان را بهبود بخشند. برای نمونه باید گفت کشوری مانند ترکیه، با مدیریت و برنامه‌ریزی بهتر، توانسته است تا سطح کیفی زندگی در این کشور را افزایش دهد و در مقابل، کشور ما، در عمل، درجا زده  و حتی به عقب نیز گام برداشته است!

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'