سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
رد ارسال اورانیوم غنی شده به خارج توسط ایران !

رد ارسال اورانیوم غنی شده به خارج توسط ایران !

یک عضو تیم مذاکره کننده  تهران و جانشین محمد جواد ظریف در گفتگوهای هسته ای ژنو امروز ارسال اورانیوم غنی شده به خارج را خط قرمز دانست و آن را رد کرد.

images

کیهان نوین : یک عضو تیم مذاکره کننده  تهران و جانشین محمد جواد ظریف در گفتگوهای هسته ای ژنو امروز ارسال اورانیوم غنی شده به خارج را خط قرمز دانست و آن را رد کرد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه خبر اعلام کرد ‌فردا ظهر به ژنو خواهیم رفت و مذاکرات صبح سه شنبه آغاز می شود.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران از همه حقوق خود برای دستیابی به انرژی هسته ای از جمله غنی سازی استفاده خواهد کرد افزود: هیئت مذاکره کننده ایرانی در صدد است طرح مشخصی را در این مذاکرات ادامه دهد تا مبنایی برای مذاکرات باشد و امیدواریم در فاصله زمانی معقول ، نتایج حاصل شود.

عراقچی

درباره ترکیب تیم مذاکره کننده هسته ای گفت ‌:چون این مذاکرات در سطح معاونان وزیر خارجه انجام می شود مسوولیت مذاکره با بنده خواهد بود اما آقای ظریف در جلسه افتتاحیه درباره طرح ایران توضیح خواهد داد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برد ایران و برد طرف مذاکره در این مذاکرات چیست ؟ افزود:‌ طرف مقابل همیشه مدعی بوده است که با انرژی صلح آمیز هسته ای در ایران مخالفتی ندارد اما با سلاح هسته ای مخالف است و زمانی که ما در این مذاکرات به آنها اطمینان دهیم که ایران هیچ برنامه نظامی را در دستور کار ندارد برد آنها حاصل شده است.

عراقچی گفت: ‌البته آنها اگر در سخنان و ادعاهای خود صداقت داشته باشند این هدف برایشان قابل وصول است.

وی افزود: ‌برد ما هم در این مذاکرات این است که برنامه خود را ارائه و بر برخورداری خود در زمینه غنی سازی تاکید کنیم.

عراقچی ، خط قرمز ایران در این مذاکرات را غنی سازی اورانیوم خواند و گفت ‌:از هر آن چه مردم ایران بر اساس معاهدات بین المللی برخوردارند ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: البته درباره شکل، اندازه و سطوح مختلف غنی سازی مذاکره خواهیم کرد اما خروج مواد از کشور خط قرمز ماست.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'