سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تهدید آمریکا از سوی کره شمالی !

کره شمالی روز جمعه ۱۱ اکتبر ضمن انتقاد از رزمایش دریایی‌ ناوهای جنگی آمریکا ، کره جنوبی و ژاپن تهدید کرد ناو هواپیما بر آمریکا را در دریا غرق خواهد کرد .

a7cab38cac3947c215a86752bcd5cfd8_XL

کیهان نوین : کمیته کره شمالی در امور وحدت مسالمت آمیز کره در بیانیه ای‌ اعلام کرد این رزمایش‌ها نشان می‌‌دهد همبستگی نظامی سه‌ جانبه آمریکا ، کره جنوبی و ژاپن به همبستگی‌ جنگ هسته ای‌ تبدیل شده و جنبه عملیاتی‌ پیدا کرده است .

در این بیانیه آماده است اگر این کشور‌ها با وجود هشدار‌های کره شمالی ، جنگ هسته ای‌ به راه بیندازند ، نیروهای مسلح انقلابی کره شمالی فورا با ضد حمله ای‌ متجاوزان را با ناوهایشان در دریا دفن خواهند کرد .

کره شمالی در حالی‌ هشدار داد که آمریکا رزمایش نظامی مشترک دو روزه ای‌ را با کره و ژاپن در سواحل جنوبی شبه جزیره‌ کره آغاز کرده است .

کره شمالی روز سه شنبه درباره فاجعه سهمگین در خصوص این رزمایش به آمریکا هشدار داد و نیروهایش را به حال آماده باش در آورد .

مقامات آمریکا و کره جنوبی این رزمایش را تمرین جستجو و نجات برای افزایش آمادگی در مواقع رویارویی با فجایع انسانی‌ توصیف کرده اند ، سئول و واشنگتن هفته گذشته درباره راهبرد مشترکی برای مقابله با تهدید فزاینده حمله هسته ای‌ پیونگ یانگ‌ توافق کردند و این در حالی‌ است که کره شمالی رآکتور پلوتونیوم خود را راه اندازی کرده است .

آمریکا و کره جنوبی از دیر باز از کره شمالی خواسته اند پایبندی خود به توقف برنامه تسلیحات هسته ای‌ پیش از مذاکرات شش جانبه درباره سلاح هسته ای‌ نشان دهد .

در پایان باید افزود نگرانی‌های شدید درباره برنامه هسته ای‌ کره شمالی همچنان به قوت خود باقی‌ است و سازمان اطلاعات جاسوسی کره جنوبی روز سه شنبه به نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کرد پیونگ یانگ‌ رآکتور قدیمی‌ یونگ پیون را راه اندازی کرده است .

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'