سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بازگشت میردامادی اصلاح طلب به آغوش نظام و تفهیم اتهامش!

پرونده سراج‌الدین میردامادی  که پس از انتخابات ۲۴ خرداد به ایران بازگشته به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه سپرده شد.

سراج الدین میردامادی

کیهان نوین: سراج الدین میردامادی از بستگان خامنه ای، اصلاح طلب پاریس نشین و همکار رادیو زمانه، سایت جرس و کلمه  که مرداد ماه  به ایران بازگشته و حتی در مراسم تحلیف حسن روحانی نیز شرکت داشته متهم به اقدام علیه امنیت ملی شده است ولی همچنان آزادانه در تهران می گردد و با رسانه های معاند مصاحبه می کند !

اتهامات انتسابی وزارت اطلاعات، نظیر”مصاحبه با رسانه‌های معاند با نظام در خارج از کشور ، حمایت از فتنه ۸۸، مخالفت با اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و پیشنهاد حذف آن از طریق بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی و مخالفت با حجاب اجباری “از جمله‌ اتهاماتی است که برای وی قرائت شده است.

این درحالی است که با وجود این اتهامات سنگین  پس از ورود وی  به ایران تنها گذرنامه اش توقیف شده و بعد از آن ممنوع الخروجی اش از طرف دادسرای مقدس اوین اعلام می گردد!
طبق ادعای میردامادی،کمی پس از ورودش یک جلسه بازجویی پنج ساعته در دفتر نهاد ریاست جمهوری واقع در اداره گذرنامه نیروی انتظامی در خیابان شهرآرا داشته و پس از آن در تاریخ ۲۴ شهریور ماه به شعبه دوم دادیاری دادسرای اوین احضار شده است که در آنجا بخش‌هایی از پرونده وی را به وی نشان داده شده است.

این فعال اصلاح‌طلب می‌گوید که منشی دادگاه به طور شفاهی اتهام او را اقدام علیه امنیت ملی اعلام کرده است.
سراج‌الدین میردامادی  پیشتر در روزنامه‌های جهان اسلام، توس و حیات نو فعالیت می‌کرد و عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت است. وی از سال ۱۳۸۶ برای رادیو زمانه فعالیت می‌کرد.
وی در سال‌های ۷۸ تا ۸۱ معاون مدیرکل انتخابات وزارت کشور دولت محمد خاتمی بود.

وی که مدت ۱۳ سال  در فرانسه زندگی می‌کرد تا پیش از انتخابات سال 88  در سفارت ایران در فرانسه سمت دولتی داشته است ومسئول مصاحبه با فعالان سیاسی ایرانی در فرانسه بوده که به اصطلاح بریده و خواستار عفو و بازگشت به ایران بودند.
سراج‌الدین میردامادی که به مشی اصلا‌ح‌طلبی در چارچوب قانون اساسی معتقد است حتی پیش از این نیز اعلام کرده بود که نام نظام مطلوبش ، جمهوری اسلامی است .او از نخستین کسانی بود که پس از پیروزی حسن روحانی به ایران بازگشت و گویا با اتفاقات پیش آمده پروژه بازگشت فرزندان خمینی به آغوش نظام کلید خورده است .

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'