سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ادامه روند غنی سازی تا نابودی ایران !

درآستانه ی برگزاری نشست گروه ۱+۵ در ژنو، مذاکره کننده ی ارشد هسته ای پیشین جمهوری اسلامی، ادعایی را مطرح کرده که بازتاب های متفاوتی را به همراه داشته است.

download

کیهان نوین: حسین موسویان مذاکره کننده ارشد هسته ای پیشین جمهوری اسلامی در آستانه ی نشست ژنو،طی سخنرانی در یک اندیشکده آلمانی تاکید کرد: شدید‌ترین تحریم‌ها نیز موجب آن نمی‌شود که جمهوری اسلامی از حقوق خود برای غنی‌سازی اورانیوم تحت نظارت معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای چشم‌پوشی کند.

به گزارش کیهان نوین و به نقل از بلومبرگ، حسین موسویان در ادعایی شگفت انگیز تاکید کرد: هیچ میزان از تحریم ها قادر نخواهد بود تا ایران را به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای خود وادار کند، حتی اگر تحریم ها اقتصاد ایران را ناتوان (فلج و نابود) کند.

حتی اگر تحریم‌ها منجر به تاثیر منفی بر زندگی مردم عادی شود (مثل مردم کره شمالی از گرسنگی بمیرند)، جمهوری اسلامی هرگز از حقوق خود در غنی‌سازی اورانیوم دست برنخواهد داشت.

موسویان که در موسسه کوربر در شمال آلمان سخنرانی می‌کرد افزود: توقف غنی سازی اورانیوم غیر ممکن است، مهم نیست چه نوع تحریم‌هایی اعمال کنید، جمهوری اسلامی حاضر به چشم پوشی از حقوق خود نیست.

این در حالی است که موسویان در لابه لای سخنان خود تاکید کرد: ایران اگر بخواهد، توانایی ساخت بمب هسته‌ای را دارد.
امیر حسین موسویان مذاکره کننده ارشد هسته ای پیشین جمهوری اسلامی در سال ۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با بیگانگان و جاسوسی به دو سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت از خدمات دولتی محروم شد اما از آن پس از ایران خارج شده و در آمریکا به سر می برد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'