سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ورود و خروج ۲۰۰ ميليارد دلار ارز در زمان تحريم

ورود و خروج ۲۰۰ ميليارد دلار ارز در زمان تحريم

معاون ارزی بانک مرکزی با اعلام اينکه در زمان تحريم بيش از ۲۰۰ ميليارد ارزی در کشور رفت و آمد داشته است گفت: حتی اثر روانی ناشی از تحريم بزرگتر از خود تحريم است…

index

کیهان نوین:  مينو کيانی راد در بيست و چهارمين همايش بانکداری اسلامی با بيان اينکه تحريم های نظام مالی و پولی حريان مالی کشور را تحت تاثير قرار می دهد و بر روی بيمه ، نفت و جريان درآمد ارزی تاثير می‌گذارد گفت: با تحريم ها جريان های مختلف تحت تاثير قرار می گيرد.

معاون ارزی بانک مرکزی اظهار داشت: اقداماتی را برای خنثی کردن تاثير تحريم ها انجام داديم ولی کافی نيست تا کشور از صدمات نجات يابد در سالهای ۹۰ و ۹۱ بانک مرکزی تحريم شد و بعدها صدور نفت نيز محدود و دچار تحريم شد. در سال ۹۲ زمزمه محدود کردن مناسبات در منطقه نيز وجود دارد.

کيانی راد ادامه داد: در بانک مرکزی تلاش کرديم تا مسير بی اثر کردن تحريم ها را پيدا کنيم و در زمان تحريم بانک مرکزی بيش از ۲۰۰ ميليارد دلار منابع ارزی از کشور رفت و آمد داشت.

وی با بيان اينکه هر تحريمی که صورت گرفت ما يک راه جديدی را برای دور زدن تحريم ها پيدا کرديم . مهم اين است که ويژگی های تحريم را بدانيم و نقاط قوت و ضعف را بشناسيم.

معاون ارزی بانک مرکزی با بيان اينکه هر جا ثروتی نهفته است تحريم وجود دارد اظهار داشت: آنچه برای تحريم ها کم گذاشتيم پيگيری های حقوقی است.

اين مقام مسئول در بانک مرکزی ايجاد فضای کسب و کار سالم و امنيت صادرات و واردات را مستلزم ثبات سياسی و اقتصادی دانست و گفت: اثر روانی تحريم ها بزرگتر ازخود تحريم است.

کيانی راد اضافه کرد: در مقطعی حتی خشکبار ايران را نيز تحريم کردندو از اين طريق می خواستند به منابع داخلی کشور فشار وارد کنند و تاثير روانی تحريم ها را بالا ببرند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'