سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

کیمیایی: پروانه ساخت دارم اما امکان ساخت نیست

کیمیایی درباره‌ی کار فیلم‌سازی‌اش می گوید پس از درخواست پروانه ساخت فیلم‌هایی که ارایه کرده بودم و رد شدند، برای فیلم «خائن کشی» پروانه ساخت گرفتم اما امکان ساخت آن نیست. این موضوع هم به دلیل مسایل مالی است و بخش خصوصی آنقدر که باید، نمی‌تواند برای این پروژه پول خرج کند.

download (1)

کیهان نوین: مسعود کیمیایی معتقد است که وقتی با کسی زندگی کنی خاطره‌ها تصویرت می‌شوند، البته گاهی خاطره‌ها کوچک‌تر از آدم‌ها می‌شوند ولی در یادداشت‌ها خاطره‌ها همیشه بزرگ هستند.

این کارگردان سینما پس از حضور در نمایشگاه عکس‌های عزیز ساعتی با عنوان «تهران با مسعود کیمیایی » گفت: این عکس‌ها حیرت‌آورند، من با عزیز ساعتی زندگی کرد‌ه‌ام و وقتی با کسی زندگی کنی خاطره‌ها تصویرت می‌شوند.

او در پاسخ به اینکه کدام عکس‌های این نمایشگاه را دوست دارد، کوتاه پاسخ داد: عکس‌های زندان!

کیمیایی درباره‌ی کار فیلم‌سازی‌اش هم گفت: پس از درخواست پروانه ساخت فیلم‌هایی که ارائه کرده بودم و رد شدند، برای فیلم «خائن کشی» پروانه ساخت گرفتم اما امکان ساخت آن نیست. این موضوع هم به دلیل مسائل مالی است و بخش خصوصی آنقدر که باید، نمی‌تواند برای این پروژه پول خرج کند.

مسعود کیمیایی 30 فروردین ماه ‌ به گالری «گلستان» آمده بود تا در افتتاحیه نمایشگاه عکس‌های عزیز ساعتی که عکس‌های سه فیلم «رده پای گرگ»،‌«تیغ و ابریشم» و «دندان مار» را در برمی‌گرفت، حضور پیدا کند، عکس‌هایی که خاطراتی دور را برای کیمیایی زنده کردند.

در این نمایشگاه که تا 4 اردیبهشت برپا خواهد بود، حدود 20 عکس از سه فیلم مسعود کیمیایی به نمایش گذاشته شده است که هر کدام یادآور صحنه و تصویری از بازیگران این فیلم‌ها هستند.

جایی که فرامرز قریبیان در «رده پای گرگ» سوار بر اسب است و فریماه فرجامی با چهره‌ای رنجور و غمگین در گوشه زندان «تیغ و ابریشم» سربه گریبان فروبرده است و یا آنجا که گلچهره سجادیه‌ و منوچهر حامدی‌ و جلال مقدم خوشحال و خندان روی تختی در«رده پای گرگ» نشستند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'