سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مرگ سه‌ جوینده گنج در ارتفاعات مازندران

مرگ سه‌ جوینده گنج در ارتفاعات مازندران

سه‌ مرد که با وسایل حفاری غیرمجاز و دستگاه گنج‌یاب به ارتفاعات الیمستان شهرستان آمل برای یافتن گنج رفته بودند بر اثر متصاعد شدن گاز در چاهی که حفر کرده بودند، جان باختند.

resized_579411_951کیهان نوین: از شناسنامه‌هایی که از این افراد به جا مانده نشان می‌دهد یکی اهل تهران و یکی اهل محمودآباد بوده و یکی هم شناسنامه فیروزکوهی داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در خصوص جزئیات این حادثه گفت پس از اطلاع از مفقود شدن چهار نفر بلافاصله دوتیم نجات کوهستان همراه با ۲ دستگاه خودروی کمک‌دار و نیروی انتظامی و سه تن از بستگان این افراد به منطقه اعزام و پس از حدود ۳/۵ ساعت به منطقه قلعه قلاگردن رسیده و متوجه حفر چاهی در بالای قله شده که با تجسس بیشتر متوجه اجساد سه تن از این چهار نفر در داخل چاه شدند.

جمشید نیکزاد اضافه کرد چاه حفر شده حدود ۹ متر عمق داشته و اجساد با صورت جلسه در داخل روستای المیستان تحویل نماینده سازمان آرامستان و پزشک قانونی شدند.

در همین ارتباط دادستان آمل افزود با توجه به فرار یکی‌ از این چهار نفر هنوز نمی‌‌توان به صورت قطعی درباره علت مرگ اظهار نظر کرد.

گفته می‌‌شود یکی‌ از سه‌ نفری که جان باخت، سابقه محکومیت داشته و از دو سال پیش تحت تعقیب بود و یک نفر نیز که معاون سرکرده باند بود فرار کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'