سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن دو کارمند صلیب سرخ در یمن

کشته شدن دو کارمند صلیب سرخ در یمن

به دنبال کشته شدن دو کارمند کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شمال صنعا، پایتخت یمن، این کمیته اعلام کرد که تمام جابه‌جایی‌‌های کارمندان خود در این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

IMAGE634508113582019598کیهان نوین: ریما کمال، سخنگوی صلیب سرخ در یمن گفته است: متأسفانه دو نفر از کارمندان ما به صورت وحشیانه‌ای امروز صبح ساعت ده و نیم به وقت محلی کشته شدند.

وی اضافه کرد: این افراد زمانی کشته شدند که در حال بازگشت از صعده، واقع در شمال یمن، به سوی صنعا بودند. این درحالی است که خودروی حامل آنان علامت صلیب سرخ داشت.

سخنگوی صلیب سرخ گفت: قربانیان در منطقه عمران از سوی افراد مسلح متوقف شدند و به روی خودروی آنان آتش گشوده شد.

یکی از کارمندان صلیب سرخ در محل حمله، جان باخت و دیگری نیز که شدیدا زخمی شده بود پس از رسیدن به بیمارستان درگذشت. در کل چهار نفر در خودروی صلیب سرخ بودند که دو نفر دیگر از حمله افراد مسلح جان سالم به در بردند.

سیتارا جابین، یکی دیگر از سخنگویان کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو اعلام کرد که پس از این حمله، این کمیته تا اطلاع ثانوی جابه‌جایی‌های کارمندان خود را در یمن به حالت تعلیق درآورد.

تعدادکارمندان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن بیش از 200 نفر است.

هنوز مشخص نیست که چه گروه یا سازمانی حمله امروز علیه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را انجام داده است. با این حال این کمیته امروز با انتشار بیانیه ای نوشت که حمله امروز از پیش برنامه ریزی شده بوده است.

سه شنبه گذشته نیز پس از حمله به دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در عدن، دومین شهر بزرگ یمن، از سوی افراد مسلح، و غارت اموال و وسایل این دفتر، صلیب سرخ، فعالیت های انسان دوستانه خود را در شهر عدن موقتا به حالت تعلیق درآورد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'