سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
۲ کشته و ۲۴ زخمی در بمب‌گذاری انتحاری در یک پاسگاه پلیس ترکیه

۲ کشته و ۲۴ زخمی در بمب‌گذاری انتحاری در یک پاسگاه پلیس ترکیه

در جریان یک بمب‌گذاری انتحاری امروز، یکشنبه 11 مرداد  مقابل یک پاسگاه پلیس در شرق ترکیه ۲ سرباز کشته و ۲۴ نفر زخمی شدند. ترکیه پ.ک.ک را مسئول این حملات خوانده است.

images (1)کیهان نوین: خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه گزارش داده که این حمله در جریان برخورد عامدانه یک تراکتور حاوی مواد منفجره با این پاسگاه پلیس در شهر “دغو بایزید” صورت گرفته است. از زمان آغاز حملات نظامی ترکیه علیه نیروهای پ. ک. ک این نخستین حمله انتحاری از این نوع است.

همچنین در حمله دیگری که امروز از سوی این حزب به نیروهای دولتی و با قراردادن یک مین در مسیر یک ماشین ارتشی صورت گرفته یک سرباز ترک کشته و ۴ نفر زخمی شدند.

از هفته گذشته تاکنون در جریان درگیری میان دولت ترکیه و نیروهای پ.ک. ک دست‌کم ۱۷ نیروی نظامی کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

طی روزهای گذشته و پس از مداخله نظامی ترکیه در سوریه علیه داعش، تنش‌ها میان دولت ترکیه و نیروهای پ.ک.ک نیز افزایش یافته است. هواپیماهای نظامی ترکیه در یک هفته گذشته صدها بار مواضع پ.ک.ک را بمباران کرده‌اند.

از زمان آغاز نخستین حملات در ۲۴ ژوئیه گذشته تاکنون ۲۶۰ نیروی پ.ک.ک کشته شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از کشته شدن افراد غیرنظامی در نتیجه حملات ترکیه به مواضع این حزب است.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، روز شنبه با محکوم کردن کشتار غیرنظامیان از نیروهای پ‌.ک.‌ک خواست تا از مناطق مسکونی کردستان عراق خارج شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'