سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

دعوت سیدعلی خامنه ای به مسلح کردن نوار غزه برای مقابله با اسراییل

علی خامنه‌ای خواستار «مقاومت قاطع و مسلحانه» در برابر اسرائیل تا پیش از نابودی آن شد و گفت که فلسطینی‌ها باید کرانه باختری را مثل غزه، «مسلح» کنند.

 

downloadکیهان نوین: روز چهارشنبه، اول مرداد، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با جمعی از دانشجویان گفته است: «تنها علاجی که تا قبل از نابودی رژیم صهیونیستی وجود دارد، مقاومت قاطع و مسلحانه است».

وی از کسانی که «علاقمند به سرنوشت ملت فلسطین» خوانده است خواست تا «کرانه باختری را مثل غزه مسلح کنند».

کرانه باختری رود اردن در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطینی به رهبری محمود عباس است که از روند صلح با اسرائیل حمایت می‌کند. نوار غزه نیز در اختیار گروه رقیب آن، حماس است که چند سال است از سوی اسرائیل در حصر قرار گرفته و حماس راه مقابله با این کشور را درگیری نظامی می‌داند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ضمن نکوهش یاسر عرفات، رییس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطینی و محمود عباس به عنوان افراد «سازشکار» بر سر «آرمان‌های فلسطینی»، از گروه‌های تندرو مسلح فلسطینی نظیر حماس و جهاد اسلامی حمایت مالی، نظامی و رسانه‌ای می کنند.

خامنه‌ای در سخنان روز چهارشنبه خود در عین حال گفت که راهکار «از بین رفتن» اسرائیل برگزاری همه پرسی است.

وی اظهار داشت: «از بین رفتن رژیم صهیونیستی به معنی قتل‌عام مردم یهودی آن منطقه نیست. باید رژیم حاکم را رفراندوم و انتخاب مردم معلوم کند، منطق دنیا هم این را می‌فهمد. راهکار از بین رفتن رژیم صهیونیستی این است».

طی دو هفته درگیری‌های نوار غزه که در روزهای اخیر شدت گرفته است بیش از ۶۸۵ فلسطینی، ۳۴ اسرائیلی و یک کارگر خارجی کشته شده‌اند. تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و گروه حماس هنوز به نتیجه نرسیده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'