سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

هفت هزار نیروی حکومتی برای محدودیت و مزاحمت علیه شهروندان در سواحل شمال

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی از به کار گرفتن هفت هزار مأمور در سواحل شمال کشور خبر داده و مدعی شده وظیفه آنها «برخورد با هرگونه ناهنجاری، کنترل سواحل و تفرجگاه‌ها و ایجاد نظم» است.

The deputy police commander of the Islamic Republic announced the deployment of 7,000 officers on the northern coasts of the country and claimed that their duty is to “deal with any anomalies, control the beaches and resorts and create order”.

کیهان نوین: جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی: هفت هزار نفر پرسنل نیروی انتظامی امنیت، آرامش و نظم سواحل شمال کشور را تأمین می‌کنند!
فرمانده انتظامی مازندران: در سال جاری با توجه به اشراف اطلاعاتی همکارانم نقاط آسیب‌پذیر در سواحل مازندران شناسایی شده و به اتفاق تفرجگاه‌های دیگر زیر چتر امنیتی قرار خواهند گرفت!
به نظر می‌رسد با توجه به اجرای «طرح سراسری نور» و فشار حکومت برای تحمیل بیش از پیش حجاب اجباری به زنان، طرح‌های بیشتری برای محدود ساختن شهروندان در سواحل شمال کشور در دستور کار قرار دارد.

سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی در حاشیه بازدید از ساحل «فرح آباد» ساری با اشاره به آغاز فصل گرما گفته «هفت هزار نفر پرسنل نیروی انتظامی امنیت، آرامش و نظم سواحل شمال کشور را تأمین می‌کنند.»

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی گفته «با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و اسقبال از حضور مسافران در سواحل و طرح دریا، باید دقت شود که همه حق بهره‌مندی دارند اما باید قوانین رعایت شود و مقتدرانه ناهنجاری‌ها را اعمال قانون می‌کنیم.»

او همچنین به استفاده از زنان بسیجی برای پیشبرد این طرح سرکوبگرانه اشاره کرد و گفت: «در طرح دریا از همه ظرفیت‌ها خصوصا بسیج و بانوان بسیجی بهره‌مند می‌شویم.»

او تأکید کرده که مبارزه با ناهنجاری‌ها هم شامل زنان و هم شامل مردان خواهد بود و گفته «هرکسی که هنجارهای قانونی مثل حجاب را رعایت نکند، جرمِ مشهود است و وظیفه انتظامی این است که این مسئله را مدیریت کند.»

او افزوده «معتقدیم تهدید سخت دیگر بر نظام ممکن نخواهد بود اما تهدید نرم وجود دارد و ما هم هوشمندانه رصد می‌کنیم.»

او بدون اینکه توضیح بدهد منظورش از رفتارهای هنجارشکنانه و هرج‌ و مرج چیست ادامه داده است، «افرادی که آزادی را به عنوان هرج و مرج جلوه می‌دهند، بدانند که هرج و مرج در جنگل، دریا، ساحل و غیره خط قرمز ماست.»

همواره در تمامی سال‌های گذشته با آغاز فصل گرما، طرح‌های سرکوبگرانه حکومت علیه شهروندان در سواحل و جنگل‌ها شدت پیدا می‌کرده است. امسال اما به نظر می‌رسد با توجه به اجرای «طرح سراسری نور» و فشار حکومت برای تحمیل بیش از پیش حجاب اجباری به زنان، طرح‌های بیشتری برای محدودساختن شهروندان در سواحل شمال کشور در دستور کار قرار دارد.

حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران نیز در مورد کنترل مسافران به این استان از «اجرای طرح نور» و «برقراری چتر امنیتی کامل» و «اشراف اطلاعاتی»‌ خبر داده است: «در سال جاری با توجه به اشراف اطلاعاتی همکارانم نقاط آسیب‌پذیر در سواحل مازندران شناسایی شده و به اتفاق تفرجگاه‌های دیگر زیر چتر امنیتی قرار خواهند گرفت.»

حسن مفخمی شهرستانی گفته «مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی ویژه و نزدیکی به تهران پرجمعیت‌ترین نقطه کشور از مسافرپذیرترین استان هاست به همین دلیل از نظر برقراری نظم و امنیت دارای شرایط خاصی بوده و نیازمند به توجه همه مسئولان، اشراف اطلاعاتی ویژه از سوی انتظامی و تلاش مضاعف همه دستگاه‌های ذیربط است.»

فرمانده انتظامی مازندران تهدید کرده که «گاهی با برخوردی مؤدبانه، هدایت‌گرانه و رفتاری در خور شأن هموطن فرد با تغییری اساسی مواجه شده و مشکلات به راحتی حل می‌شوند، اما در صورت سرکشی و یا بی‌توجهی احدی از شهروندان به مسائل امنیتی و یا اخلاقی با چنین فردی برابر قانون برخورد خواهد شد.»

احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی نیز سال گذشته از اجرای طرح رصد الکترونیک سواحل شمالی کشور و برخورد با مخالفان حجاب اجباری خبر داده بود.

محدود ساختن شهروندان در زندگی اجتماعی و با ادعای مبارزه با بی‌حجابی با اجرای «طرح سراسری نور» ادامه دارد.

با وجود ایرادهای قانونی به مصوبات مرتبط با «حجاب و عفاف»، بخشی از حکومت اصرار دارد به هر شکل ممکن فشار بر بخش‌های اجرایی و انتظامی را افزایش دهد تا از اجرای «طرح سراسری نور» و لایحه «حجاب و عفاف» عقب‌نشینی نکند.

در همین رابطه وبسایت «باشگاه خبرنگاران جوان» از رسانه‌های وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه در مطلبی مدعی شد که آمارها نشان می‌دهد «زنانی که با پوشش نامناسب در جامعه حضور دارند، چهار برابر بیشتر از زنانی که پوشش مناسب دارند در معرض آسیب و تعرض قرار می‌گیرند.»

در این مطلب منبع این «آمار» ذکر نشده اما در ادامه ادعا شده بود «بانوان با حجاب ناقص به‌ دلیل نوع پوشش و آرایش خاص‌شان، خواسته یا ناخواسته یکسری علامت‌هایی را به این افراد ارسال می‌کنند که سبب تلاطم بیشتر بیماری و التهابات درونی آنها می‌شود. این قبیل افراد بیمار با دریافت این نشانه‌ها به خود اجازه می‌دهند که موجبات آزار و اذیت بانوان را ایجاد کنند.»

در این مطلب برای توجیه برخوردهای خشونت‌آمیز با زنان در تحمیل «حجاب اجباری» آمده بود «قانون، جلوی یکسری از آزادی‌ها را می‌گیرد به این جهت که بتواند امنیت و هنجار‌ها را برقرار کند. پوشش، ایجاد حصارى است براى نگاه‌‏هاى آلوده افراد هوسران. حجاب و عفاف به‌عنوان دو ارزش در جامعه بشرى و به‌ویژه جوامع اسلامى مطرح است. حجاب، امرى ظاهرى و در ارتباط با جسم است، گر‌چه این پوشش برخاسته ازاعتقادات وباورهاى درونى افراد است. عفاف نیز نوعى حجاب درونى است که انسان را از گناه باز مى‏‌دارد.»

این ادعاهای بی‌پایه در حالیست که هم در ایران پیش از فاجعه ۵۷ و هم در جوامع باز و حتا کشورهای مسلمان‌نشین که حجاب در آنها اجباری نیست، جامعه و زنان و خانواده‌ها از امنیت اجتماعی و آسایش روانی بیشتری برخوردار بوده و هستند تا در جمهوری اسلامی که انواع نهادهای سرکوب و لباس‌شخصی‌های خود را به جان شهروندان می‌اندازد و همزمان مدعی برقراری آرامش و امنیت است!

بدون نظر

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'