سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

فاطمه سپهری و دو برادرش به اتهام‌های مشابه به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند .

شعبه پنج دادگاه انقلاب مشهد فاطمه سپهری، زندانی سیاسی و برادران او حسین و محمدحسین سپهری را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرد.

کیهان نوین :اصغر سپهری، برادر خانم سپهری، شامگاه یکشنبه ۲۰ خرداد در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت فاطمه سپهری در مجموع به ۱۸ سال و شش ماه حبس، محمدحسین سپهری به هشت سال حبس و حسین سپهری به پنج سال و شش ماه حبس محکوم شده‌اند.

به گفته او، اتهامات این سه عضو خانوادهٔ سپهری «حمایت از اسرائیل»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی»، «توهین به خامنه‌ای»‌ و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است.

آقای سپهری در ادامه پست خود نوشته که «خواهرم از ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در زندان است و تلفن‌اش به شدت کنترل می‌شود و در این مدت با وجود جراحی قلب باز در هفتم مهرماه و جراحی بر روی دست در یکم مرداد سال گذشته هیچ مرخصی نداشته است».

خانواده فاطمه سپهری پیشتر با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که او به‌ خاطر محکوم کردن حمله ۱۵ مهرماه گروه افراطی حماس به اسرائیل، به «حمایت از اسرائیل» متهم شده است.

او در یکی از آخرین موضع‌گیری‌هایش که مهرماه پارسال منتشر شد گفته بود که خاورمیانه از زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی «روی آرامش ندیده» و امیدوار است پرونده حکومت ایران «در طوفان الاقصی که راه انداخته بسته شود».

فاطمه سپهری از جمله امضاکنندگان نامهٔ درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی است که ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ابتدای اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

بدون نظر

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'