سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

آتنا فرقدانی، کارتونیست، به شش سال زندان محکوم شد .

وکیل آتنا فرقدانی، نقاش و کارتونیست،‌ از محکومیت او به شش سال حبس توسط دادگاه انقلاب خبر داد.

کیهان نوین :محمد مقیمی در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت که خانم فرقدانی «از سوی شعبه ۲۶ دادگاه نمایشی انقلاب به اتهامات توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به ترتیب ۵ و ۱ سال حبس محکوم» شده است.

احکام یادشده روز دوشنبه ۲۱ خرداد به این هنرمند ابلاغ شده‌ است.

آن‌طور که وکیل آتنا فرقدانی نوشته، دادگاه انقلاب «به بهانه تعدد جرایم، اشد مجازات را در دو اتهام یادشده در نظر گرفته است».

آقای مقیمی ۲۶ فروردین‌ امسال از بازداشت موکلش خبر داده و نوشته بود که خانم فرقدانی «پس از بازداشت به شدت مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته، به شکلی که آثار آن بر روی صورتش مشهود است».

به نوشته او، این کارتونیست منتقد «در اعتراض به بازداشت خودسرانه،‌ قرار وثیقهٔ صادرشده را نپذیرفته، بنابراین به زندان شهر ری (قرچک) منتقل شده است».

خانم فرقدانی در خرداد پارسال نیز پس از مراجعه به دادسرای اوین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

او پیش از این سابقهٔ تحمل زندان را دارد و به اتهام «اجتماع و تبانی»،‌ «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبری و رئیس‌جمهور» به ۱۸ ماه زندان محکوم شده بود که همه آن را در زندان گذراند.

این کارتونیست فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه الزهرا است و در مرداد سال ۱۳۹۴ شبکه‌ بین‌المللی مدافع حقوق کاریکاتوریست‌، جایزه‌ شجاعت در این حوزه را به او اهدا کرد.

بدون نظر

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'