سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

پیام نوروزی ۴ کنشگر سیاسی خطاب به مردم ایران: ما تلاش می‌کنیم که سال آینده سال «همبستگی ملی» شود…

بر اساس پیام نوروزی که از سوی ۴ کنشگر سیاسی خطاب «به مردم شریف و رنج کشیده ایران» منتشر شده، «چهار اصل بنیادین به عنوان مبنای همبستگی ملی» اعلام شده و این ۴ کنشگر سیاسی خواستار برگزاری رفراندوم آزاد برای تعیین مدل حکومتی جدید برای ایران شده‌اند.

According to the Nowruz message published by 4 political activists addressed to “the noble and suffering people of Iran”, “Four fundamental principles as the basis of national solidarity” have been announced and these 4 political activists call for a free referendum to determine a new government model for have become Iran

کیهان نوین: بر اساس پیام نوروزی که از سوی ۴ کنشگر سیاسی خطاب «به مردم شریف و رنج کشیده ایران» منتشر شده، «چهار اصل بنیادین به عنوان مبنای همبستگی ملی» اعلام شده و این ۴ کنشگر سیاسی خواستار برگزاری رفراندوم آزاد برای تعیین مدل حکومتی جدید برای ایران شده‌اند.
«ضمن پافشاری بر چهار اصل بنیادین پیشنهادی قبلی: (۱. استقرار دمکراسی مبتنی بر منافع ملی ایران، ۲. جدایی دین از حکومت، ۳.التزام به بیانیه جهانی حقوق‌بشر، ۴. حفظ تمامیت ارضی ایران، به‌ عنوان مبنا و منشوری برای همبستگی تمامی مردم ایران، حاکمیت را نیز دعوت می‌کنیم به شیوه مسالمت‌آمیز، به آرای واقعی مردم در یک رفراندوم کاملا آزاد، مراجعه نموده و سرنوشت کشور را بدون تنگ‌نظری و هرگونه توجیه ایدئولوژیک به صاحبان اصلی‌اش بسپارد. و البته اگر رای اکثریت، بقای نظام کنونی بود، همه در برابر آن تمکین خواهند کرد.»

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

مردم شریف و بزرگ ایران عزیز!
فرا رسیدن نوروز باستانی و آغاز سال نو، سالی پر از امید به بهروزی، بر شما مبارک.

سال ۱۴۰۲ با همه فراز و نشیب‌هایش پشت سر گذاشته شد. انتظار مردم آن بود که پس از وقایع دردناک سال ۱۴۰۱ در مرگ مظلومانه خانم مهسا امینی، دختر ایران و سایر جوانان، و بازگشت آرامش نسبی به کشور، نظام حاکم، ضمن درس گرفتن از آن اتفاقات، گشایش‌ها و تغییرات مهمی را در کار کشورداری ایجاد نماید. هزاران افسوس که نه تنها گشایش مهمی به وجود نیامد، که وضعیت معیشت مردم به‌شدت لطمه دید، ارزش پول ملی سقوط کرده و تورم افسارگسیخته اکثریت مردم ایران را به فقر شدید و ناترازی درآمد و هزینه کشاند. رنج طبقات متوسط و پایین، اقشار کارگر و کشاورز تا بازنشستگان، کارمندان، معلمان و صنوف آزاد در این سال، بسیار طاقت‌فرسا و غیرقابل تحمل گردید.

از طرفی سیاست‌های اشتباه جدایی حاکمیت از مردم، غرب‌ستیزی، عدم پذیرش کنوانسیون‌های مالی جهانی، تشنج‌آفرینی‌های بی‌دلیل نظیر کمک تسلیحاتی به روسیه در اوکراین، سختگیری‌های بی‌مورد در مورد پوشش بانوان و سایر آزادی‌های آنان، عدم پاسخگویی به مطالبات برحق مردم و تداوم برخوردهای پلیسی و امنیتی توام با زندان و حصر در مورد شخصیت‌های بزرگ‌ سیاسی و زنان آزاده کشور، امید به هرگونه تعامل سازنده با حاکمیت را نزد خوش‌بین‌ترین فعالان سیاسی نیز، بسیار کمرنگ نمود.

برگزاری انتخابات اسفندماه با کمترین آمار مشارکت، عدم رسیدگی فوری و شفاف به پرونده‌های دزدی و اختلاس‌های میلیارد دلاری که احتمالا پای بسیاری مقامات نظام در آن گیر است، ناامیدی از هرگونه اصلاحات را به مردم اثبات نمود.

همه شواهد حاکیست ادامه حکمرانی و  کشورداری به‌شکل کنونی جز خسارت برای دین و دنیای مردم و برای ایران عزیزمان ثمری نخواهد داشت.

ما به عنوان فرزندان کوچک این مردم نجیب، با پذیرش همه مخاطرات، مردم را به صبر در مشکلات دعوت نموده و همه تلاش خود را کردیم تا بنیان کشور با برخی نابخردی‌ها و سوء مدیریت‌ها صدمه نبیند. اما به نظر می‌رسد در سال جدید باید به طرح‌های جدیدی اندیشید!

اینک که اکثریت مردم نشان دادند به‌ شدت نگران آینده کشورشان هستند و حاکمیت یکدست نشان داد هیچ برنامه‌ای برای تغییرات اساسی در دست ندارد و برای شنیدن اخطارهای تمامی کارشناسان دلسوز کشور در زمینه نابودی منابع و محیط زیست و تمامی زیربناهای کشور گوشی وجود ندارد، ما معتقدیم ادامه روند کنونی ممکن نیست.

ما ضمن به فال نیک گرفتن تحویل سال ۱۴۰۳ در ماه مبارک رمضان، ماه رحمت خدا، و تبریک آن به مردم ایران، تلاش می‌کنیم که سال آینده سال «همبستگی ملی» شود و از همه مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج انتظار داریم با دست در دست یکدیگر نهادن و دور ریختن تمام شکاف‌ها و فاصله‌ها، همه تلاش خود را برای ساخت ایران آزاد و آباد به‌کار گیرند.

ایران ما امانتی است که باید به بهترین شکل برای فرزندان‌مان و نسل‌های آتی به یادگار بماند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'