سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

غنی‌سازی ۸۴صدری به چه معنا است و چه احتمالاتی را در ایران مطرح می‌کند؟

ژانس بین‌المللی انرژی تایید کرده است که از موضوع غنی‌سازی اورانیوم ۸۴درصدی در ایران که خبرگزاری «بلومبرگ» آن را به نقل از دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرده، آگاه و در حال تماس با مقام‌های تهران است. 

کیهان نوین :آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران درباره گزارش‌ها از غنی‌سازی ۸۴درصدی اورانیوم در تماس است و در صورت لزوم شورای حکام آژانس را که هیات مدیره این نهاد با ۳۵ عضو تصمیم‌گیر است، در جریان می‌گذارد.

جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با اطلاع آژانس، اورانیوم را تا سطح ۶۰ درصد خلوص انجام می‌دهد اما غنی‌سازی ۸۴درصد که فقط ۶درصد با میزان مرسوم برای تولید سلاح اتمی فاصله دارد، موضوع تازه‌ای است.

«بهروز کمالوندی»، سخن‌گو و معاون سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران گفته که غنی‌سازی فقط تا ۶۰ درصد انجام می‌شود و تولید اورانیوم غنی شده با خلوص بالاتر را رد کرده است.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'