سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

یاداشتی از ناخدا حسین آرین افسر سابق ارتش و نیروی دریایی ارتش شاهنشاهی

در حالیکه جنبش اعتراضی بزرگ، شجاعانه و بی سابقه مردم پایه های رژیم بهیمی آخوندی را به لرزه در آورده است، دشمنان خارجی در کمین اند که از هر فرصتی برای ضربه زدن و در هم شکستن ایران استفاده کنند و برای این کار از داشته ها و ابزارهای  زیادی از جمله رسانه ای نیز برخوردارند.
کیهان نوین: در این راستا، کار به جایی رسیده است که برخی از رسانه های فارسی برون مرزی شان ، تحت لوای آزادی بیان، پلاتفرم در اختیار جدایی طلبان قرار میدهند  تا نیات و نقشه های خود را به بحث بگذارند.
در چنین فضایی، به تازگی چین، کشوری که قرار داد 25 ساله با ایران بسته و برخی از سردمداران رژیم آن را قرار داد بُرد – بُرد میدانند، با هماوایی با کشور های حاشیه خلیج فارس، از گفت و گو درباره سرنوشت جزیره های سه گانه ایران، یعنی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابو موسی، سخن به میان آورده است.
سردمداران رژیم آخوندی در مقابل این موضع ضد ایرانی و یاوه گویی چین عموماً سکوت اختیار کرده اند. امیرعبدالهیان در واکنش خود به بیانیه مشترک چین و امیرنشین های خلیج فارس،  نه تنها سفیر چین را احضار نکرد که حتی از نام بردن چین هم  سر باز زد. او بر خلاف اظهارات پیشین خود  مبنی بر اینکه برای حفظ منافع مردم ( به خوان رژیم) لکنت زبان و تعارف نداریم،  دست به عصا و با ملاحظه کاری آشکاری  گفت: ” درضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم” !
دراین میان سرداران  سپاه هم از بیم اینکه  به چین بگویند بالای چشمت ابرو، سکوت اختیار کردند !
  در وزارت خارجه هم کسی جرات نکرد که به چین و یا دستکم به سفیرش در تهران  برخی از حقایق تاریخی را یاد آوری کند که جزیره های سه گانه ایرانی که در سال 1921 توسط امپراتوری بریتانیا اشغال شده بود، با پایان قیمومیت اش برشیخ نشین های جنوب خیلج فارس و تصمیم به تشکیل امارات متحده عربی،  با همت نیروی دریایی در 9 آذر 1350 به مام وطن پیوستند.
جای آن دارد که دریا دلان این نیرو، با توجه به ملاحظه کاری سردمداران رژیم و سرداران سپاه در قبال چین ، بار دیگر بر جدایی ناپذیری این جزایر از ایران و تمامیت ارضی کشورتاکید کنند .
 بر همه  ارتشیان  روشن است که رژیم آخوندی و با سیاست خارجی و داخلی فضاحت بار خود ایران را به لبه پرگاه سوق میدهد و برای آخوند ها بقا رژیم ارحجیت دارد.  سردمداران این رژیم دغدغه ایران و منافع ملی ندارند. هنوز پی نبرده اند که چین مانند هر کشور دیگری به دنبال منافع ملی خود است و در دنیای سیاست تامین منافع ملی مطمح نظر است..,/
ناخدا حسین آرین افسر سابق نیروی دریایی ارتش شاهنشاهی ایران
کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'