سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

رانندگان در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند .

هم‌زمان با گسترش تجمع‌های اعتراضی اقشار و اصناف مختلف در ماه‌ها و به‌ویژه هفته‌های گذشته، شماری از رانندگان نیز روز یک‌شنبه، ۲۹ خرداد در تهران تجمع کردند.

کیهان نوین :در ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی حضور گسترده رانندگان معترض در مقابل ساختمان راهداری در خیابان دمشق تهران دیده می‌شود.

معترضان در این تجمع شعارهایی هم‌چون «نیروی انتظامی، حمایت حمایت»، «ما اعتماد کردیم که واردات کردیم»، «وعده وعید کافیه سفره‌ ما خالیه» و «وعده وعید چه خوب بود ولی همه‌اش دروغ بود» شنیده می‌شود.

پیش از این نیز راهبران متروی تهران روز هفتم خرداد به نشانه اعتراض سرعت قطارهای خود را کاهش دادند و رانندگان اتوبوس و کارگران خطوط بی‌آر‌تی در شرکت اتوبوسرانی تهران هم در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت اعتصاب کردند.

شمار تجمع‌های اعتراضی در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ و دامنه آن در میان اقشار مختلف جامعه به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است و این روند شتاب بیشتری در یکی دو هفته گذشته گرفته است.

در هفته‌های گذشته علاوه بر بازنشستگان، معلمان نیز بارها در شهرهای مختلف به طور گسترده تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند و بازاریان هم با تعطیل کردن مغازه‌های خود و تجمع در شهرهای مختلف اعتراض خود را به وضعیت نابسامان اقتصادی نشان دادند.

بیشتر این تجمع‌ها با سرکوب نیروهای انتظامی و امنیتی و بازداشت شماری از فعالان صنفی روبرو شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'