سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خانواده‌های دادخواه آبان‌ ۹۸ با وجود تهدیدها گواهی فوت عزیزان‌شان را منتشر کردند: «عملکرد وسایل جنگی خارج از جنگ»!

خانواده‌های دادخواه آبان‌ ۹۸ با وجود تهدیدها گواهی فوت عزیزان‌شان را منتشر کردند: «عملکرد وسایل جنگی خارج از جنگ»!

در آستانه سالگرد اعتراضات آبان ۱۳۹۸ که با سرکوب خونین توسط جمهوری اسلامی روبرو شد، شماری از خانواده‌های جانباختگان با انتشار گواهی‌فوت عزیزان خود، اعلام کردند که حکومت معترضان را با استفاده از “گلوله‌های وسایل جنگی خارج از جنگ” کُشته است.

کیهان نوین: فرزانه انصاری‌فر خواهر فرزاد انصاری‌فر جوان که در بهبهان کُشته شده نیز با انتشار سندهای علت مرگ برادرش، آنها را «سند جنایت جمهوری اسلامی» خواند که «با اسلحه جنگی و از چه فاصله‌ای مغز برادرم را متلاشی کردند. لعنت به حکومت اسلامی که جوانان کشورم را چه بیرحمانه مغز و قلبشان را به گلوله بستند. انشالله سرنگونی این‌ حکومت جنایتکار را بزودی شاهد باشیم.»

در این اسناد آمده که مرگ بر اثر «اصابت گلوله سلاح جنگی با کالیبر ۷ الی ۸ میلیمتر (نظیر کلاشینکف)» از فاصله‌ی ۱۵ تا ۴۰ متر بوده که از ناحیه‌ی گردن و جمجمه وارد بدن شده است.

بر اساس گزارش خانواده‌های آبان، از روزهای قبل تماس‌های تهدیدآمیزی با آنان گرفته شده تا مراسم بزرگداشت برای فرزندانشان برگزار نکنند و در شبکه‌های اجتماعی پُست یا استوری نگذارند و سکوت اختیار کنند.
-ناهید شیرپیشه مادر پویا بختیاری، برادر ابراهیم کتابدار و خواهر فرزاد انصاری فرد مورد تهدید قرار گرفته‌اند تا مراسم یادبود عزیزان‌شان را برگزار نکنند.
-مادر علی سرتیپی یکی دیگر از کُشته‌شدگان نیز گواهی فوت فرزندش با هشتگ #سند_جنایت_رژیم در اینستاگرام منتشر کرد که علت مرگ را «عملکرد وسایل جنگی خارج از جنگ» تعیین کرده است.

در آستانه سالگرد اعتراضات آبان‌ماه، بار دیگر وحشت‌افکنی و فشار  به اشکال مختلف بر خانواده‌های کُشته‌شدگان افزایش یافته تا مانع از تداوم اعتراض و دادخواهی آنان شود.

بر اساس گزارش خانواده‌های آبان، از روزهای قبل تماس‌های تهدیدآمیزی با آنان گرفته شده تا مراسم بزرگداشت برای فرزندانشان برگزار نکنند و در شبکه‌های اجتماعی نیز پُست یا استوری نگذارند و سکوت اختیار کنند!

این گزارش‌ها حاکیست، یک گروه لباس شخصی نیز با اتومبیل جلوی برادر ابراهیم کتابدار پیچیده و او را علنی در محله‌شان مورد تهدید قرار داده‌اند که حق برگزاری مراسم برای برادرش ندارد.

پیشتر نیز برای خواهر فرزاد انصاری‌فر در بهبهان احضاریه ارسال کردند و اتومبیل او را نیز به آتش کشیده بودند.

ناهید شیربیشه مادر پویا بختیاری که آبان ۹۸ در کرج هدف گلوله‌ی مأموران رژیم قرار گرفت نیز مورد آزار و اذیت نیروهای امنیتی قرار گرفته. او چندی پیش در توئیتر نوشت که خانه‌اش را مورد بازرسی قرار دادند و گوشی و لوازم‌اش را همراه با تهدید و ارعاب با خود برده‌اند.

مادر پویا در توئیتر نوشته بود: «آنان که به گمان خود با هجوم به منزل و بردن موبایل و وسایل شخصی قصد خاموش کردن صدای دادخواهی من را داشته و دارند، سخت در اشتباهند. زهی خیال باطل.»

حالا طی روزهای اخیر، شماری از خانواده‌های کُشته‌شدگان اعتراضات خونین آبان‌ماه ۱۳۹۸ که خبرگزاری «رویترز» به نقل از سه مقام وزارت کشور، تعداد آنها را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد، در حساب‌های اینستاگرام و توئیتر خود، گواهی‌فوت و پزشکی قانونی را به اشتراک گذاشتند که علت مرگ عزیزان‌شان را بر اثر «اصابت گلوله» و «استفاده از وسایل جنگی خارج از جنگ» تأیید می‌کند.

فرزانه انصاری‌فر خواهر فرزاد انصاری‌فر جوان که در بهبهان کُشته شده نیز با انتشار سندهای علت مرگ برادرش، آنها را «سند جنایت جمهوری اسلامی» خواند که «با اسلحه جنگی و از چه فاصله‌ای مغز برادرم را متلاشی کردند. لعنت به حکومت اسلامی که جوانان کشورم را چه بیرحمانه مغز و قلبشان را به گلوله بستند. انشالله سرنگونی این‌ حکومت جنایتکار را بزودی شاهد باشیم.»

در این اسناد آمده که مرگ بر اثر «اصابت گلوله سلاح جنگی با کالیبر ۷ الی ۸ میلیمتر (نظیر کلاشینکف)» از فاصله‌ی ۱۵ تا ۴۰ متر بوده که از ناحیه‌ی گردن و جمجمه وارد بدن شده است.

 

ًفرزان صفاییان

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'