سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سخنگوی قوه قضاییه ایران اعلام کرد که در رابطه‌ با فیلم‌های منتشر شده از ضرب و شتم زندانیان در زندان اوین تهران ۶ نفر شناسایی شده‌اند و صحنه‌ها به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

سخنگوی قوه قضاییه ایران اعلام کرد که در رابطه‌ با فیلم‌های منتشر شده از ضرب و شتم زندانیان در زندان اوین تهران ۶ نفر شناسایی شده‌اند و صحنه‌ها به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

 ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه ایران امروز سه‌شنبه۹ شهریور در نخستین نشست خبری خود درباره انتشار تصاویر مربوط به بدرفتاری مسئولان زندان‌های کشور با زندانیان و ضرب و شتم آنها، گفت: حدود سه روز پیش گروهی از سوی دادستان کل کشور در زندان اوین موضوع را بررسی کردند و در نتیجه ۶ نفر شناسایی که چهار نفر به دادسرای انتظامی و دو نفر به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی شدند و برخی با قرار تامین آزاد شدند و با برخی متخلفان در زمان خود برخورد شده است.

کیهان نوین: وی تصریح کرد: صحنه‌هایی که در فیلم‌های منتشره مشاهده می‌شود مغایر قانون است و به هیچ وجه قابل توجیه نیست. بر این اساس، قوه قضاییه اصرار بر برخورد با متخلفان دارد و رئیس قوه قضاییه هم از ابتدای امر دادستان کل کشور را مسئول و مامور پیگیری این موضوع کرد.

او در ادامه تاکید کرد شغل زندانبانی یکی از سخت‌ترین و دشوارترین مشاغل در جهان است و “ممکن است در سازمان زندان‌ها افرادی مرتکب تخلف شوند”. خدائیان افزود “در تمام زندان‌های جهان چنین صحنه‌هایی هستند”.

سخنگوی قوه قضاییه ایران با دفاع از وضعیت زندان‌ها و زندانی‌ها در کشور، درباره فیلم‌های منتشر شده مربوط به بدرفتاری با زندانیان افزود: کسانی که این فیلم‌ها را منتشر کردند، مونتاژ کرده‌اند و نباید تصور کرد که هر روز چنین صحنه‌هایی را در زندان‌ها داریم.

روز یکشنبه محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه هم در واکنش به تصاویر درز شده از اوین مدعی شد که این تصاویر «مونتاژ» شده است و اصلن ربطی به زندان ندارد. این در حالی است که هم‌زمان عاملین و یا “مباشرین و مقصرین” بازداشت شدند و انجام “برخی تخلفات” نیز تایید شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'