سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
نامه کانون مدافعان حقوق بشر به سازمان ملل در پی اعتراضات خوزستان

نامه کانون مدافعان حقوق بشر به سازمان ملل در پی اعتراضات خوزستان

کانون مدافعان حقوق بشر روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در نامه‌ای به میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، با تاکید بر خشونت اعمال‌شده علیه معترضان در خوزستان از این نهاد بین‌المللی خواست از همه امکانات و ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از تداوم سرکوب‌ها استفاده کند.
کیهان نوین: به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر ایران، رونوشت این نامه برای جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران و اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور قتل‌های فراقانونی ارسال شده است.
این نامه با اشاره به ثرو‌ت‌های استان خوزستان، فقر و بیکاری گسترده در این استان را عامل اعتراض شهروندان دانسته و ادامه داده: «از آنجا که این استان علی‌رغم داشتن منابع غنی نفتی از محروم‌ترین مناطق ایران است، و ساکنین آن علاوه بر درصد بالای بیکاری با بی‌آبی، هوای آلوده و به طور مکرر با قطع برق مواجه هستند، لذا اعتراضات آنان کاملا بر حق بوده و پاسخ ایشان گلوله و زندان نیست.»
رسانه‌های بین‌المللی به ویژه رسانه‌های جریان اصلی در آمریکا و اروپا تا کنون واکنش قابل توجهی به این اعتراض‌ها نداشته‌اند. مشابه اعتراض‌های آبان ۹۸ در ایران که با وجود گستردگی و قتل صدها نفر به دست نیروهای امنیتی در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب محدودی داشت.
استان خوزستان امسال یکی از گرمترین تابستان‌های خود را سپری می‌کند و طی هفته‌های اخیر افزایش دما در این استان چند بار باعث شد اداره‌های دولتی بیشتر شهرهای خوزستان تعطیل شوند.
کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'