سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
در ادامه بحران برق در ایران: هشدار توانیر درباره ورود گسترده و غیرقانونی دستگاه‌های رمزارز از چین

در ادامه بحران برق در ایران: هشدار توانیر درباره ورود گسترده و غیرقانونی دستگاه‌های رمزارز از چین

مدیرعامل شرکت توانیر با ارسال نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق کاالا و ارز درباره ورود گسترده دستگاه‌های استخراج از این کشور به ایران هشدار داده است.

 کیهان نوین: مقامات جمهوری اسلامی اصلی‌ترین علت کمبود برق و قطع برق مصرفی منازل و صنایع را استخراج بی‌رویه بیت‌کوین اعلام کرده‌اند.
با قطع برق مواد اولیه آماده‌سازی شده‌ بسیاری از کارخانه‌ها فاسد و غیرقابل استفاده می‌شود، خطوط تولید می‌خوابد و حجم تولید کاهش می‌یابد و قیمت کالاها در بازار زیاد و موجی از گرانی راه می‌افتد.
کمبود برق و قطع آن در کشور به هر دلیلی که باشد، آنهم در حالی که صنایع و مردم زیان این بحران را می‌پردازند، هیچ دلیلی ندارد جمهوری اسلامی دروازه‌های ورود فعالان چینی در حوزه استخراج رمزارز را باز بگذارد و در این زمینه نیز تباهکاریِ «ایرانفروشی» را پیش ببرد!

محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر درباره ورود گسترده دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز از چین به کشور به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داده و بر لزوم در نظر گرفتن تمهیدات سخت‌گیرانه‌تر تأکید کرده است.

در این نامه که تاریخ آن ۲۸ تیرماه امسال است آمده که «دولت چین در حال اعمال سیاست‌های بسیار سختگیرانه جهت ممنوعیت استخراج رمزارزها در این کشور است و این امر باعث خروج اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های استخراج رمزارز از کشور مذکور خواهد شد که بیش از ۵۰درصد ظرفیت استخراج رمزارزها در کل دنیا را به خود اختصاص داده است.»

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه نامه آورده «از آنجا که قیمت حامل‌های انرژی در ایران به صورت یارانه‌ای و ناچیز در مقایسه با قیمت‌های جهانی عرضه می‌شود، احتمال ورود تعداد زیادی از دستگاه‌های مذکور از چین به کشورمان از مبادی غیررسمی در هفته‌های پیش رو بسیار بالا ارزیابی می‌شود. بنابراین با توجه به تبعات زیانبار اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این مسئله، خواهشمند است دستور فرمایید در روزها و هفته‌های آتی تمهیدات سخت‌گیرانه‌تری برای جلوگیری از ورود غیرقانونی دستگاه‌های استخراج رمزارز به کشور معمول کنند.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'