سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خطر اعدام هر لحظه زندگی یوسف مهرداد و سعدالله فاضلی را به اتهام توهین به مقدسات و داشتن کانال تلگرام

خطر اعدام هر لحظه زندگی یوسف مهرداد و سعدالله فاضلی را به اتهام توهین به مقدسات و داشتن کانال تلگرام

یک منبع آگاه از وضعیت یوسف مهرداد و سعدالله فاضلی از محکومان به اعدام به اتهام واهی و قرون وسطایی «توهین به مقدسات» می‌گوید، این افراد از دسترس خارج شده‌اند و هر لحظه امکان اجرای حکم اعدام‌شان وجود دارد.

کیهان نوین: یوسف مهرداد و سعدالله فاضلی از شهروندان متهم به «توهین به مقدسات» و «سب‌النبی» هستند که در زندان اراک نگهداری می‌شوند و حتا در روند دستگیری و محاکمه نیز وکیل مدافع نداشته‌اند.
تا کنون هیچ جزئیات دیگری از پرونده یوسف مهرداد و سعدالله فاضلی منتشر نشده است، تنها اینکه این شهروندان به دلیل داشتن یک کانال تلگرام و انتشار مطالبی در زمینه‌های مورد علاقه‌شان به «سه‌بار» و «یکبار» اعدام محکوم شده‌اند.

یوسف مهرداد و سعدالله فاضلی از شهروندان متهم به «توهین به مقدسات» و «سب‌النبی» هستند که در زندان اراک نگهداری می‌شوند و حتا در روند دستگیری و محاکمه نیز وکیل مدافع نداشته‌اند.

حالا پس از صدور حکم اعدام برای این دو نفر از سوی شعبه اول دادگاه کیفری یک استان مرکزی در اردیبهشت‌ماه، اول امردادماه نیز دیوان عالی کشور حکم اعدام آنها را مورد تأیید قرار داده است.

یک منبع آگاه از پرونده این دو شهروند می‌گوید که تلفن‌های این دو نفر از آنها گرفته شده و اکنون از وضعیت آنها هیچ اطلاعی در دست نیست و هر لحظه امکان دارد حکم اعدام آنها اجرا شود.

این منبع آگاه خواستار حمایت افکار عمومی از این دو شهروند جوان شد که بدون هیچ حامی در زندان بسر می‌برند و حتا وکیل مدافع نیز ندارند.

تا کنون هیچ جزئیات دیگری از پرونده یوسف مهرداد و سعدالله فاضلی منتشر نشده است، تنها اینکه این شهروندان به دلیل داشتن یک کانال تلگرام و انتشار مطالبی در زمینه‌های مورد علاقه‌شان به «سه‌بار» و «یکبار» اعدام محکوم شده‌اند.

این دو زندانی عقیدتی در پرونده دیگری به اتهامات واهی و غیرانسانی «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری»، «تبلیغ ضد نظام و تشکیل گروه» به «۸ سال حبس» محکوم شدند.

فرهاد چهره‌سا کومله نیز پرونده‌ای با اتهام مشابه در دادگاه کیفری دارد که هنوز به آن رسیدگی نشده است.

در گزارش «کانون مدافعان حقوق بشر» از تهدید و فشار مکرر بر این دو زندانی عقیدتی خبر داده شده که حتا در پی وخامت حال جسمانی یوسف مهرداد در بیمارستان محل بستری‌اش صورت گرفته است.

یکی از مقامات امنیتی و قضایی با حضور در محل بیمارستان به او گفته است: «تو اعدام خواهی شد و ما تو را اعدام خواهیم کرد!»

همچنین معاون دادستان استان مرکزی به نام «داوودی» چند روز پیش در برخوردی تهدیدآمیز به یوسف مهراد و سعدالله فاضلی گفت: «من خودم به دلیل اینکه به پیامبر توهین کرده‌اید شما را اعدام خواهم کرد!»

«سازمان حقوق بشر ایران» از افزایش آمار اعدام‌ها پس از سیزدهمین «انتخابات» ریاست‌ جمهوری اسلامی در ایران خبر داد و اعلام کرد که در طول تنها یکماه ۳۸ نفر اعدام شده‌اند. حکومت ۹ روز قبل از برگزاری انتخابات نمایشی اجرای حکم اعدام را متوقف کرده ولی دوباره دو روز پس از آن، اعدام‌ها را از سر گرفته است. در این دوره سیدابراهیم رئیسی که به عنوان رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی گزینش شده ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت و چندی پیش از محسنی اژه‌ای از سوی علی خامنه‌ای به ریاست این قوه‌ که کارنامه‌ای سیاه از جنایت و اعدام دارد منصوب شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'