سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
گزارشی از تبعید زندانیان سیاسی در آغاز سال نو

گزارشی از تبعید زندانیان سیاسی در آغاز سال نو

جمهوری اسلامی از اهرمهای فشار های بیشتر برای سرکوب زندانیان سیاسی که صدای اعتراض جامعه هستند ، استفاده میکنند.

کیهان نوین: بخصوص زندانیان سیاسی که همچنان معترض در زندان هستند و نسبت به موضوعات حقوق بشری و موضوعات خارج از زندان و اعتراضات مردمی و وضعیت زندان اعتراض میکنند.

از انتقال زندانیان سیاسی به انفرادی، توهین و ضرب و شتم، پرونده‌سازی جدید، صدور احکام تازه محرومیت از مرخصی و داو و درمان و تبعید به زندان‌های دور از محل سکونت
مسائلی از این دست از جمله روش‌های اعمال فشار بر زندانیان و آزار و اذیت خانواده‌هایشان است که در سالها و ماه‌های اخیر شدیدتر و گسترده‌تر شده است.
لازم به ذکر است که انتقال همه زندانیان با دست‌بند و با پابند همراه با ضرب و شتم و توهین انجام شده است.

لیست زندانیان سیاسی که در آغاز سال نو به زندانهای دور دست تبعید شده اند.
مریم اکبری منفرد در تاریخ 19 اسفند سال گذشته به زندان سمنان تبعید شد او که دوازدهمین سال از دوران محکومیت خود را سپری می‌کند تاکنون بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بسر برده است.
سپیده قلیان 20 اسفند از زندان اوین به زندان بوشهر تبعید شد.
سپیده قلیان گفته است پیش از انتقال به زندان بوشهر، با غل و زنجیر به میدان «انقلاب» تهران برده و در میان مردم گردانده شده است: «مردم با تعجب نگاه می‌کردند که این قاتل زنجیره‌ای کیست؟ می‌خواستم فریاد بزنم من نه “امید اسدبیگی” هستم و نه کسی که دوبار به هواپیمای اوکراینی شلیک کرده است.
اتنا دایمی زندانی سیاس در تاریخ 26 اسفند همراه با پابند به زندان لاکان رشت منتقل شد.
این زندانی سیاسی از سال 95 از مرخصی محروم بوده است.
لازم به ذکر است که اتنا دایمی در زندان لاکان تهدید شده که اسمش در سیستم زندان ثبت نشده و مراقب باشد که سر به نیست نشود.
روز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۹، اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.
روز جمعه ۲۸ اسفند ماه ۹۹؛ کسری نوری، درویش گنابادی که دوران محکومیت حبسش را در زندان اوین طی می کرد از این زندان خارج و به بند سیاسی زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

روز شنبه 2 فروردین 1400سعید اقبالی هم به زندان رجایی شهر تبعید شد .

کنون با زندانی محکوم به اعدام در یک سلول نگهداری می‌شود.
لازم به ذکر است که روز ۳۰ اسفند ماه و ساعاتی پیش از آغاز سال ۱۴ نو ، ۳۴ نفر از زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند به یاد و احترام رنج‌های مشترک و
در اعتراض به ظلم‌ ستمگران و همچنین ادامه سرکوب و اختناق در جامعه به مدت
سه روز اعتصاب غذا می‌کنند.
بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان ایران و امیرسالار داودی، وکیل دادگستری از زندانیان سیاسی محبوس در اوین، از جمله کسانی هستند که در اعتراض به جابه‌جایی‌های متعدد زندانیان سیاسی اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند.

تهیه گزارش : زهرا لطفی

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'