سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شناسایی چهار مورد دیگر از ویروس جهش‌یافته در ایران

شناسایی چهار مورد دیگر از ویروس جهش‌یافته در ایران

در حالی بر اساس گزارش‌های رسمی وزارت بهداشت روند کرونا در ایران نزولی شده است سعید نمکی وزیر بهداشت از ابتلای چهار نفر دیگر به ویروس جهش‌یافته خبر داد.

کیهان نوین: سعید نمکی روز یک شنبه، ۲۱ دی ماه گفت مبتلایان به ویروس جهش‌یافته، اعضای یک خانواده ایرانی هستند که به اروپا سفر کرده بودند.

او درباره این که این افراد به کدام کشور سفر کرده و چه زمانی به ایران بازگشتند، اطلاعاتی ارائه نداده است.

به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس به پنج نفر در کشور رسید.

پس از اعلام خبر ویروس جهش‌یافته، از ابتدای دی‌ماه پروازها بین ایران و بریتانیا که نخستین کشور محل شیوع این نوع ویروس بود، به حالت تعلیق درآمد.

این شرایط تا پایان دی ماه ادامه دارد، اما تاکنون خبر لغو پرواز به هیچ کشور دیگری اعلام نشده است.

بر اساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی، کسانی که به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به طور متوسط آن را به ۱.۵ نفر انتقال می‌دهند، حال آن که این میزان در مورد ویروس قبلی کرونا ۱.۱ نفر بود.

همچنین بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت ایران که روز یک‌شنبه، ۲۱ دی،‌ منتشر شد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ نفر دیگر بر اثر کرونا در کشور جان باخته و حدود شش هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت که چهار هزار و ۶۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس این آمار، مجموع مبتلایان به کرونا از زمان شیوع آن در ایران به یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴۰۶ نفر و شمار کل قربانیان به ۵۶ هزار و ۱۷۱ نفر رسید.

آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت همواره مورد تردید قرار گرفته و مقام‌های سازمان نظام پزشکی ایران، میزان مرگ و مبتلایان کرونا در ایران را سه تا چهار برابر ارقامی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، برآورد کرده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'