سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آزادی نگار مسعودی با تودیع قرار وثیقه

آزادی نگار مسعودی با تودیع قرار وثیقه

روز گذشته شنبه ۲۰ دی‌ماه نگار مسعودی، عکاس و مستندساز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

کیهان نوین: نگار مسعودی در تاریخ ۸ آبان‌ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود.

ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل پدر و مادر این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او را نیز ضبط کرده و با خود برده بودند.

از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این عکاس تا زمان تنظیم این گزارش کماکان اطلاعی در دست نیست. ماموران امنیتی کماکان وسایل شخصی شخصی خانم مسعودی ازجمله تلفن همراه وی را تحویل نداده‌اند.

نگار مسعودی، متولد ۱۳۶۴، عکاس، مستندساز، دارای مدرک کارشناسی عکاسی و کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر است. خانم مسعودی در کنار کار عکاسی و برگزاری نمایشگاه‌های عکس، چند فیلم کوتاه و بلند را نیز کارگردانی کرده است.

نگار مسعودی مدت‌ها پیگیر اخبار اسیدپاشی در اصفهان بود و نمایشگاه عکس‌های وی از مرضیه ابراهیمی، آخرین قربانی اسیدپاشی اصفهان با عنوان «سرنوشت تو را بتی رقم زد که دیگران می‌پرستیدند» در تیرماه سال ۹۷ در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برپا شده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'