سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محرومیت  محمدصابر ملک رئیسی از  مرخصی پس از درگذشت پدر

محرومیت محمدصابر ملک رئیسی از مرخصی پس از درگذشت پدر

محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل با وجود از دست دادن پدرش کماکان از اعزام به مرخصی محروم مانده است.

کیهان نوین: روز شنبه ۱۵ آذرماه پدر محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل درگذشت، با این وجود وی تاکنون از اعزام به مرخصی محروم مانده است. محمد صابر ملک رئیسی مهرماه ۸۸ در سن ۱۷ سالگی بازداشت و توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۷ سال حبس تعزیری که ۱۵ سال از آن حبس در تبعید است محکوم شد.

وی هم‌اکنون دوازدهمین سال از مدت محکومیت خود را بدون یک روز مرخصی در زندان اردبیل سپری می‌کند.میزان وثیقه صادر شده برای اعزام این زندانی سیاسی به مرخصی علیرغم عدم توانایی مالی وی در تامین آن تاکنون کاهش نیافته است. آخرین دیدار آقای ملک رئیسی با پدرش در سال ۹۶ در جریان ملاقاتی در زندان اردبیل صورت گرفته بود.

پدر محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل روز شنبه ۱۵ آذرماه امسال درگذشت.

محمد صابر ملک رئیسی در تاریخ ۲ مهرماه ۱۳۸۸ حالی که تنها ۱۷ سال داشت توسط ماموران اداره اطلاعات زاهدان بازداشت شد. دلیل بازداشت محمدصابر ملک رئیسی به گونه‌ای که خود در نامه‌هایش نوشته، فعالیت‌های یکی از برادرانش بوده است. دستگاه امنیتی که به برادر وی دسترسی نداشت آقای ملک رئیسی را در نوجوانی به عنوان “گروگان“ بازداشت کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'