سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تداوم محرومیت  سعید اقبالی از اعزام به بیمارستان

تداوم محرومیت سعید اقبالی از اعزام به بیمارستان

سعید اقبالی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین با وجود پارگی هفتاد درصدی پرده گوش راست و عفونت و درد شدید ناشی از آن از اعزام به بیمارستان و انجام مراحل درمان محروم مانده است.

کیهان نوین: سعید اقبالی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین علیرغم درد و عفونت شدید در ناحیه گوش راست و نامه پزشک زندان مبنی بر اعزام به بیمارستان کماکان از رسیدگی پزشکی محروم است. پرده گوش راست آقای اقبالی دچار پارگی هفتاد درصدی است و این امر درد و عفونت در این ناحیه را در پی داشته است.درد و عفونت گوش این فعال مدنی زندانی طی روزهای اخیر شدیدتر شده است. در مراجعه خانواده سعید اقبالی به دادسرای اوین به آنها گفته شده است که تاکنون نامه‌ای از بهداری زندان مبنی بر حاد بودن بیماری و نیاز وی به عمل جراحی و یا وخامت حال او دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که پزشک بهداری زندان در ۵ نوبت با نوشتن نامه نسبت به نیاز مبرم به عمل جراحی تاکید کرده بود. به تشخیص پزشک زندان، در غیر این صورت سعید اقبالی شنوایی گوش راست خود را به صورت کامل از دست خواهد داد.

لازم به ذکر است که گوش سعید اقبالی به شدت سنگین شده و عفونت به سمت مخچه گسترش پیدا کرده اما بهداری زندان جز تجویز مسکن کاری نمی‌کند. اخیرا هم قرار بود او را جهت درمان به بیمارستان اعزام کنند اما در نهایت به دلایل نامعلومی این اعزام لغو شده و او را به زندان بازگرداندند. این بی مسئولیتی زندان در خصوص سلامت او در حالی است که اساسا این مشکل در بازداشت او در سال ۹۶ ایجاد شده. سعید اقبالی توسط یکی از ماموران بازداشت کننده با دستبند مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در زمان حضور در بند ۲۰۹ زندان اوین دچار خونریزی از ناحیه گوش راست شد و همان زمان دکتر بهداری زندان اوین گفت که گوش او آسیب دیده است. او نهایتا پس از آزادی به دکتر متخصص مراجعه کرد و دکتر گفت که پرده گوشش آسیب جدی دیده و پس از ترمیم پرده گوش نیازمند انجام عمل جراحی است.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'