سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازگرداندن بهنام محجوبی از بیمارستان روانپزشکی به زندان اوین

بازگرداندن بهنام محجوبی از بیمارستان روانپزشکی به زندان اوین

 امروز دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۹۹، بهنام محجوبی، درویش گنابادی زندانی از بیمارستان روانپزشکی امین آباد (رازی) به زندان اوین بازگردانده شد.

کیهان نوین: بهنام محجوبی که از روز ۸ آبان در اعتراض به شرایط خود و عدم رسیدگی پزشکی اعتصاب غذا کرد، روز شنبه به صورت اجباری به بیمارستان روانپزشکی منتقل شده بود.

بهنام محجوبی که از روز پنج‌شنبه ۸ آبان‌ماه در اعتراض به شرایط خود و عدم رسیدگی پزشکی اعتصاب غذا کرد، در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه به صورت اجباری به این بیمارستان منتقل شد.

گفتنی است“روز شنبه ۱۰ آبان بهنام محجوبی را به بهانه درمان بیماری از زندان خارج می‌کنند و حتی به نزدیکانش گفتند که به بیمارستان طالقانی اعزام شده اما او را به بیمارستان روانپزشکی منتقل کردند. بهنام پیش از اعزام اعلام کرده بود که حتی در صورت انتقال اجباری هم اعتصابش را نخواهد شکست”.

بهنام محجوبی پیشتر نیز در تاریخ ۶ مهرماه امسال به صورت اجباری و به بهانه اعزام به بیمارستان جهت درمان از کار افتادگی دست چپ و تشنج‌های متوالی به بیمارستان روانپزشکی امین آباد (رازی) منتقل و در تاریخ ۱۲ مهرماه به زندان بازگردانده شد. گفته می‌شود که پزشکان بدون آگاه کردن وی از پروسه درمان، دارویی به او تزریق کرده بودند.

بهنام محجوبی در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۷ مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق ارتباط گیری با سایرین و فراهم ساختن تجمع غیرقانونی” به به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.

آقای محجوبی در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. بازداشت وی در حالی بود که این درویش گنابادی تحت نظر روانپزشک قرار داشته و پزشکی قانونی تشخیص به عدم تحمل کیفر برای وی داده است

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'