سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اخراج ۱۵ کارگر نیشکر هفت تپه به دستور استاندار

اخراج ۱۵ کارگر نیشکر هفت تپه به دستور استاندار

نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از اخراج ۱۵ نفر از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه خبر داده و استاندار خوزستان را یکی از عوامل این اقدام عنوان کردند.

کیهان نوین: امروز کارگران شرکت هفت تپه در اعتراض به حضور نیروهای امنیتی در این شرکت و اخراج همکاران خود دست به تجمع زدند.

نظام موسوی، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: “اکنون که ‎خلع ید مالک فاقد اهلیت شرکت ‎هفت‌تپه به مراحل نهایی نزدیک شده، استاندار خوزستان با امنیتی کردن فضا درصدد مانع تراشی در این مسیر است. امروز ۱۵ کارگر برخلاف قانون به دستور استاندار اخراج شدند”.

موسوی در ادامه پیام خود خطاب به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نوشته است: “با این اقدامات غیرقانونی فقط پرونده تحقیق و تفحص را سنگین‌تر می کنید”.

احمد نادری، نماینده تهران نیز در یادداشتی نوشت: “چند ساعتی از آزادی چهار کارگر ‎هفت‌تپه نگذشته که مالک متخلف و فاسد شرکت با همدستی برخی از مقامات استان، ۱۵ نفر کارگر را به صورت غیرقانونی اخراج کرده است”.

نادری نیز انگشت اتهام خود را به سمت استاندار خوزستان نشانه رفته و نوشته است: “پرونده خود را سنگین‌تر از اینکه هست نکنید. شک نکنید مجلس کوتاه نخواهد آمد”.

امروز جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹، شماری از کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه در اعتراض به حضور نیروی انتظامی و جلوگیری از ورود ۱۵ نفر از کارگران به این شرکت، در مقابل درب ورودی این شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند۔

یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری کارگران نیشکر هفت تپه روز پنجشنبه ۸ آبان، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و در نهایت روز چهارشنبه ۱۴ آبان با تودیع قرار وثیقه از زندان دزفول آزاد شدند.

طی دوران بازداشت این شهروندان، کارگران این شرکت در اعتراض به بازداشت همکاران خود بارها دست به تجمع زدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'