سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مهناز محمدی برنده جایزه عفو بین‌الملل جشنواره پراگ شد

مهناز محمدی برنده جایزه عفو بین‌الملل جشنواره پراگ شد

جشنواره بین‌المللی فیلم پراگ اعلام کرد جایزه سازمان عفو بین‌الملل این جشنواره به مهناز محمدی به‌خاطر فیلم سینمایی «پسر-مادر» تعلق گرفت؛ فیلمی که اجازه نمایش در ایران ندارد.

کیهان نوین: بر اساس گزارش وب‌سایت فبیوفست (جشنواره فیلم پراگ)، هیئت داوران بخش عفو بین‌الملل بیست و هفتمین دوره، این فیلم را که نخستین اثر سینمایی مهناز محمدی است، به‌خاطر روایت نامعمول دو خط داستانی موازی، بازی‌های طبیعی و باورپذیر و برخورداری از داستانی قدرتمند شایسته تجلیل اعلام کردند.

فیلم«پسر-مادر» محصول مشترک سینمای مستقل ایران و جمهوری چک است که پیش از این در چند جشنواره بین‌المللی دیگر به نمایش درآمده و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره رم را نیز دریافت کرده است.

با این حال این فیلم هنوز مجوز نمایش عمومی در داخل ایران پیدا نکرده و تماشاگران داخل ایران از تماشای آن محروم مانده‌اند.

فیلم «پسر-مادر» روایتی تکان‌دهنده از قشر فقیر جامعه ایران است با محوریت مادر تنهایی با فرزندش و مشکلات مالی بسیار که پس از دریافت پیشنهاد ازدواج، بر سر دوراهی عجیبی قرار می‌گیرد.

مهناز محمدی تا پیش از این فیلم سینمایی به‌عنوان مستندساز و فعال حقوق زنان شهرت داشت و در ده سال گذشته «دست‌کم پنج‌بار» به‌دلیل فعالیت‌های مدنی خود بازداشت یا زندانی شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'