سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعدام نوید افکاری در زندان عادل آباد شیراز

اعدام نوید افکاری در زندان عادل آباد شیراز

 سحرگاه امروز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹، نوید افکاری، از بازداشت شدگان اعتراضات مرداد ۹۷ در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

کیهان نوین: اعدام نوید افکاری علیرغم ابهامات جدی در پرونده و موج جهانی حمایت از وی نهایتا صورت گرفته است. نوید افکاری و دو برادر دیگرش در تابستان ۹۷ در رابطه با اعتراضات سراسری مرداد همان سال بازداشت و توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز مورد محاکماتی جداگانه قرار گرفته و به احکام اعدام، شلاق و زندان محکوم شدند. حکم اعدام نوید افکاری پیشتر به تائید دیوان عالی کشور نیز رسیده بود.

نوید، حبیب و وحید افکاری سنگری طی هفته گذشته همراه با ضرب و شتم به بند ارشاد زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند. در پی انتقال این افراد، پدر و مادر برادران افکاری با انتشار نامه ای  خطاب به رئیس قوه قضاییه، ضمن اشاره به ضرب و شتم فرزندانشان در بازداشتگاه انفرادی خواهان اعزام آنان به پزشکی قانونی قبل از اینکه علائم آن از بین برود شدند، آنها همچنین عدالت قضائی را برای فرزندان خود طلب کردند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'