سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
حکم زندان کیوان صمیمی به تعویق افتاد

حکم زندان کیوان صمیمی به تعویق افتاد

کیوان صمیمی، نویسنده، روزنامه‌نگار و عضو شورای فعالان ملی ـ‌‌مذهبی که به احکام زندان محکوم شده بود، از به تعویق افتادن اجرای حکم زندان خود خبر داد.

کیهان نوین: شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس تهران کیوان صمیمی را روز جمعه ۳۱ مردادماه امسال برای تحمل سه سال حبس به زندان احضار کرده بود.

کیوان صمیمی در کانال تلگرام خود با اشاره به مراجعه‌های مکرر وکیلش به قوه قضائیه و اداره اجرای احکام مستقر در اوین نوشت: «ایشان با دراختیارداشتن مدارک و طرح موضوع بیماری‌های قلبی و ریوی و همچنین تقدیم لایحه‌ای مبنی بر حق استفاده از قانون عدم توانایی تحمل کیفر، درخواست لغو قانونی اجرای سه سال حبس را ارائه کرده‌ بودند.»

کیوان صمیمی بهبهانی، روزنامه نگار ۷۲ ساله که سابقه ۷ بار بازداشت در طول ۵۳ سال از زندگی اش، از سالهای ۱۳۴۵ تا ۱۳۹۸ را دارد، در مجموع متحمل بیش از ۱۰ سال زندان شده است.

کیوان صمیمی، مدیر مسئول مجله‌ متوقف شده‌ی نامه، در روز پنج شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۹، با انتشار مطلبی در کانال تلگرام شخصی اش، از دریافت ابلاغیه الکترونیکی جهت احضار برای اجرای حکم حبس ۳ ساله اش خبر داد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'