سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آخرین گزارش از وضعیت زرتشت احمدی راغب در اعتصاب غذا

آخرین گزارش از وضعیت زرتشت احمدی راغب در اعتصاب غذا

زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی زندانی در پنجاه و چهارمین روز از اعتصاب غذا با مشکلات عدیده جسمی ازجمله کاهش شدید وزن، خونریزی معده و روده، افت فشار خون، کم سویی چشم و اختلال خواب مواجه شده است.

کیهان نوین: این فعال مدنی در اردیبهشت ۹۶ توسط دادگاه انقلاب شهریار به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد و روز دوشنبه ۲۶ خرداد جهت تحمل حبس بازداشت و اقدام به اعتصاب غذا کرد. بازداشت این فعال مدنی در حالی صورت گرفت که وی پیشتر در این خصوص درخواست تجدیدنظرخواهی کرده و با گذشت ۳ سال به درخواست او پاسخی داده نشد. لازم به ذکر است “زرتشت احمدی راغب در زمان ورود به زندان ۷۲ کیلوگرم وزن داشت و حالا وزنش به ۶۰ کیلو رسیده است. فشار خون ایشان روزانه یکبار توسط بهداری گرفته می‌شود و آن هم بین ۱۰ تا ۱۴ در نوسان است. دچار اختلال خواب شده و نمی‌تواند روی حرف‌هایش تمرکز کند. حتی گزارش‌های کتبی روزانه به رئیس زندان تهران بزرگ در خصوص وضعیتش به دلیل ضعف جسمانی و از دست دادن تمرکز از روز پنجاهم متوقف شد. مسئولان زندان نیز تاکنون جز وعده و وعید کاری نکرده‌اند. طی دو هفته اول اعتصاب یکبار مدیرکل سازمان زندان‌ها به همراه علی چهارمحالی، رئیس زندان تهران بزرگ آمد و از آقای راغب خواستند اعتصابش را بشکند و با گذشت یک سوم از دوران محکومیت درخواست عفو دهد. آقای احمدی راغب نیز گفت من به عنوان یک زندانی سیاسی حاضر به درخواست دادن نیستم اگر می‌خواهید خودتان آزادم کنید. بعد از آن نیز یکبار رئیس تیپ ۵ زندان و یکبار دیگر بازرس درخواست مهلت سه روزه کردند. ایشان هر دو بار جواب دادند که من اطلاع‌رسانی نمی‌کنم اما به اعتصابم ادامه می‌دهم چون از این وعده‌ها زیاد شنیده‌ام. در نهایت نیز کاری انجام نشد و ایشان کماکان در اعتصاب غذا است و می‌گوید اسیر این روند فرسایشی نمی‌شوم و تا مرگ خواهم رفت”.

آقای احمدی راغب در تاریخ ۱۰ مردادماه در چهل و هفتمین روز اعتصاب خود به دلیل خونریزی معده به بهداری زندان منتقل شد.

زرتشت احمدی راغب در تاریخ ۲۶ خرداد ۹۹ پس از حضور در شعبه ۴ واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار جهت تحمل حبس بازداشت شد. وی از زمان بازداشت و در اعتراض به عدم رعایت روند قانونی در پرونده خود و پرونده‌سازی ‌های مکرر نهادهای امنیتی علیه وی اعتصاب غذا کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'