سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خودکشی زندانیان زن در زندان قرچک

خودکشی زندانیان زن در زندان قرچک

ندامتگاه شهر ری، معروف به زندان زنان قرچک ورامین، یکی از بدنام ترین زندان های ایران است. سه زندانی زن طی ۱۰ روز گذشته به دلایل مختلف اقدام به خودکشی کردند.

کیهان نوین: بنا به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که پنجشنبه ۹ مرداد منتشر شد، سه زندانی زن در زندان قرچک طی ۱۰ روز گذشته خودکشی کرده اند. اطلاع دقیقی از علت این خودکشی‌ها در دست نیست، اما شرایط نامناسب زندان جزو علت‌های اصلی آن عنوان شده است.

یکی از این سه زن زندانی که مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا بود، با چادر خود را در سرویس بهداشتی بند نظارت (باشگاه) حلق آویز کرد و جانش را از دست داد. به گزارش هرانا هویت این زندانی منیره بهرامی، متولد سال ۱۳۶۶است که در زندان قرچک محبوس بود.

منیره بهرامی حدود سه ماه پیش بازداشت و از آن زمان تاکنون به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می‌برد. گفته می‌شود این زندانی از مدتی قبل مشکوک به بیماری کرونا بود و اقدام به خودکشی در اثر فشارهای وارده در زندان در کنار وحشت او از فضای زندان قرچک و ترس از ابتلا به بیماری کرونا صورت گرفته است. از علت بازداشت منیره بهرامی نیز اطلاعاتی در دست نیست.

یکی دیگر از این زندانیان پس از انتقال به بیمارستان روان‌درمانی امین آباد تهران اقدام به خودکشی کرد، اما هویت این زندانی همچنان مشخص نیست. به گزارش منتشر شده در حدود ۱۰ روز پیش زندانی دیگری که هویت او نیز احراز نشده، با خوردن داروی نظافت (واجبی) در همین زندان سعی به خودکشی کرد، اما پس انتقال سریع به بهداری زندان، از مرگ نجات نجات پیدا کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'