سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعزام محمد نجفی، وکیل دادگستری به مرخصی

اعزام محمد نجفی، وکیل دادگستری به مرخصی

امروز پنج‌شنبه ۹ مردادماه محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر از زندان اراک به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

کیهان نوین: امروز پنج‌شنبه ۹ مردادماه ۱۳۹۹، محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر با تودیع قرار وثیقه از زندان اراک به مرخصی ۱۰ روزه اعزام شد.این وکیل دادگستری در تاریخ ۱۲ فروردین امسال نیز به مرخصی اعزام شد و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشت.

محمد نجفی در ارتباط با پرونده نخست خود که از بابت آن به ۳ سال حبس محکوم شده بود، در فروردین ماه ۹۸ مشمول عفو و آزاد  شد و پس از ۴ روز از بابت محکومیت در پرونده‌های دیگر خود مجددا بازداشت و روانه زندان اراک شد.

این وکیل دادگستری پیشتر در خصوص اتهام “توهین به رهبری” توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اراک به ۳ سال حبس تعزیری و در خصوص اتهام “نشر اکاذیب” توسط دادگاه کیفری اراک به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد، از اعتراض به رای دادگاه و یا تسلیم به رای خودداری کرد.

این وکیل زندانی در اواسط آذرماه ۹۷ در بخش دوم این پرونده نیز توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اراک از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی”به ۱۳ سال حبس محکوم شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'