سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ارتش آمریکا: نزدیکی به هواپیمای ماهان برای اطمینان از امنیت بود

ارتش آمریکا: نزدیکی به هواپیمای ماهان برای اطمینان از امنیت بود

ارتش آمریکا ضمن تأیید رویارویی یکی از جنگنده‌های خود با هواپیمای ماهان در آسمان سوریه، این عمل را برای اطمینان یافتن از امنیت نیروهای خود دانسته است.

کیهان نوین: سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه مقابله یک جنگنده ارتش آمریکا با هواپیمای مسافربری ماهان شامگاه پنجشنبه (۲۳ ژوئیه) در آسمان سوریه را تأیید کرد.

به گفته سخنگوی ارتش آمریکا هواپیمای ماهان بیش از حد به پایگاه نظامی تنف که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، نزدیک شده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاپیتان بیل اوربان گفت که پس از عبور هواپیمای مسافربری ماهان از نزدیکی پایگاه نظامی تنف، یک جت اف-۱۵ ایالات متحده به سوی آن پرواز کرد و عملیات شناسایی انجام داد.

او گفت که در عملیات یادشده تمام ضوابط ایمنی رعایت شده بود و جنگنده آمریکایی فاصله لازم را با هواپیمای ایرانی رعایت کرده و از حدود هزار متری هواپیما به آن نزدیک‌تر نشده است.

مقام نظامی آمریکا افزود که جنگنده اف-۱۵ پس از اطمینان از این که هواپیمای ایرانی یک هواپیمای مسافربری عادی است، از آن فاصله گرفت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'