سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آخرین گزارش از وضعیت محمدرضا سیف زاده پزشکان در زندان برازجان

آخرین گزارش از وضعیت محمدرضا سیف زاده پزشکان در زندان برازجان

محمدرضا سیف زاده پزشکان، زندانی سیاسی در زندان برازجان دوران محکومیت ۱۰ سال در تبعید خود را سپری می‌کند. این زندانی سیاسی در خردادماه سال ۹۰ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و مدتی بعد توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری در تبعید محکوم شد.

کیهان نوین: این زندانی سیاسی سال گذشته دچار سکته قبلی شده و نیازمند درمان و رسیدگی پزشکی است. او برخلاف اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان با جرائم عمومی بسر می‌برد. محمدرضا سیف‌زاده از زندانیان سیاسی سابق است که مدت ۴ سال در دهه ۶۰ زندانی بود.

لازم به ذکر است که“محمدرضا سیف زاده پزشکان سال گذشته دچار سکته قلبی شده و از آن زمان تاکنون نیازمند درمان و رسیدگی پزشکی است. او در حالی از اعزام به مرخصی محروم مانده است که هم نیازمند اعزام به بیمارستان بوده و هم مرخصی حق تمامی زندانیان است. مضاف بر این بیماری کرونا برای فردی چون او با سابقه بیماری قلبی بسیار خطرناک است و تراکم جمعیت بالا، بهداشت پایین و تغذیه نامناسب زندان شیوع این ویروس را در محیط زندان‌ها تسهیل می‌کند”.

محمدرضا سیف زاده پزشکان در تاریخ ۱ خردادماه ۹۰ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۲۶ شهریورماه همان سال به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

محمدرضا سیف زاده در سال ۹۱ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق و ارتباط با سایت‌های خبری خارج از کشور” به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری در تبعید محکوم شد.

محمدرضا سیف زاده پزشکان مدتی بعد بازداشت و در شهریورماه ۹۲ جهت تحمل دوره محکومیت به زندان برازجان واقع در استان بوشهر تبعید شد و از آن زمان تاکنون برخلاف اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان با جرائم عمومی بسر می‌برد.

خانواده این زندانی سیاسی ساکن تهران هستند و به همین دلیل آقای سیف زاده از ۵ سال قبل تاکنون موفق به ملاقات مادر ۸۲ ساله، همسر و دختر جوان ۱۹ ساله‌اش نشده است.

محمدرضا سیف‌زاده پزشکان ۴۹ ساله و از زندانیان سیاسی سابق در دهه شصت است که مدت ۴ سال از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ زندانی بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'