سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
زلزله‌ شهرستان گچساران و بهبهان را لرزاند

زلزله‌ شهرستان گچساران و بهبهان را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۵,۲ ریشتر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. مقام‌های دولتی می‌گویند: زلزله خسارت جانی نداشته اما به بافت تاریخی دهدشت آسیب وارد شده است. در منطقه بابا کلان زمین لرزه باعث ریزش کوه شد.

کیهان نوین: به گزارش خبرگزاری‌های ایران ظهر یکشنبه ۴ خرداد زلزله‌ای به بزرگی ۵,۲ ریشتر دوگنبدان و روستاهای اطراف آن، چند شهر دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد و بهبهان در استان خوزستان را لرزاند اما به گفته سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر، کهگیلویه و بویر احمد، تا به حال تلفات جانی گزارش نشده است.

مهدی ولی‌پور، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر عصر یکشنبه به وقت ایران اعلام نمود: شهرستان گچساران، باشت و سعادت آباد خسارات جانی نداشته و برخی دیوارها در شهرستان گچساران تخریب شده است. استان خوزستان، شهرستان بهبهان، روستاهای شهر سردشت  هم فاقد خسارات جانی و مالی بوده‌اند.

به گفته او مناطق مرزی بوشهر با استان کهگیلویه و بویراحمد نیز فاقد خسارات جانی و مالی هستند و در استان فارس شهرستان‌های ممسنی و رستم نیز تعداد ٨ روستا فاقد خسارات جانی و مالی بوده‌اند، البته درمنطقه بابا کلان زمین لرزه باعث ریزش کوه شده است.

مجتی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس هم در این باره گفت: ۱۶ نفر مجروح شدند که یک تن آنها در محل درمان و ۱۵ تن دیگر به درمانگاه اعزام شدند.

زلزله ساعت ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه  امروز در عمق ۱۰کلیومتری زمین رخ داد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'