سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
حسن فتحی، روزنامه‌نگار برای اجرای حکم به زندان اوین رفت

حسن فتحی، روزنامه‌نگار برای اجرای حکم به زندان اوین رفت

روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۹، حسن فتحی، روزنامه نگار ساکن تهران جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد.

کیهان نوین: حسن فتحی، روزنامه نگار ۶۷ ساله ساکن تهران جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان اوین شد. وی پیشتر به دلیل مصاحبه با یکی از رسانه های فارسی خارج کشور بازداشت و به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. حکم صادره شنبه هفته جاری به تائید دادگاه تجدید نظر رسیده است.

وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده و این حکم روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه به تائید دادگاه تجدید نظر نیز رسیده است.

این روزنامه‌نگار روز شنبه ۵ خرداد ۹۷ به دلیل مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی فارسی، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و در تاریخ ۱۲ خردادماه با تودیع قرار وثیقه از بازداشت آزاد شد.

حسن فتحی پیش تر دبیر سرویس بین‌المللی روزنامه اطلاعات بوده است.

این روزنامه نگار پیش کسوت پیش‌تر نیز در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۹ به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی توسط نیروهای امنیتی برای مدتی بازداشت شده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'