سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

قرنطینه شدن سحر تبر،‌ با بروز علائم کرونا، در زندان

وکیل مدافع فاطمه خویشوند معروف به “سحر تبر” با توجه به شیوع ویروس کرونا در زندان های کشور، از عدم اعطای مرخصی به موکلش علیرغم شرایط روحی نامساعد وی خبر داد. این در حالی است که فاطمه خویشوند با بروز علایم کرونا به بخش قرنطینه منتقل شده است.

کیهان نوین: پیام درفشان، درباره عدم اعزام موکلش به مرخصی گفت: “طبق بخشنامه اخیر مرخصی به افرادی داده شده است که حکم قطعی برایشان صادر شده یا در حال سپری کردن محکومیت شان هستند”.

وی ادامه داد: “بنابراین اشخاصی که حکمشان صادر نشده نمی توانند به مرخصی بروند مگر اینکه قرار بازداشت موقت به وثیقه و کفالت تبدیل شود، این در شرایطی است که قبل از وضعیت کرونا رئیس قوه قضاییه در بازدیدی که از زندان شهرری داشت در مورد اینکه در زمینه وثایق سخت‌گیری نشود تاکید کرده بود”.

درفشان با بیان اینکه موکلش به بیماری افسردگی دچار است، تصریح کرد: “در بحث کرونا مدیریتهایی در سطح زندانها وجود داشته و حتی اشخاص مرتکب سرقت و جرایم امنیتی به مرخصی رفته اند اما موکل بنده با شرایط روحی نامساعد هنوز در بازداشت موقت به سر می‌برد”.

وی ادامه داد: “روز گذشته مادر موکلم در تماس تلفنی به بنده اطلاع داد که سحر را به بخش قرنطینه منتقل کرده‌اند چرا که علائم کرونا داشته است”.

وی افزود: “دادگاه بعدی موکلم یکم اردیبهشت برگزار می‌شود و به رئیس دادگاه مکرر مراجعه کرده ایم و طبق ضوابط اگر بازداشت موقت ادامه یابد باید قاضی استدلال‌های خود را ارائه دهد اما در مورد پرونده موکلم این اتفاق نیافتاده است”.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'