سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تحویل انبوه پهپادهای رزمی  به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی

تحویل انبوه پهپادهای رزمی به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی

امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در مراسم تحویل‌دهی انبوه پهپادهای «کرار» و «ابابیل ۳» به نیروهای هوایی ارتش، از مجهز بودن این پهپادها به انواع بمب و موشک خبر داد و گفت: که می‌توان از آنها برای عملیات رزمی و همچنین پدافندی و شناسایی استفاده کرد.

کیهان نوین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسمی از تحویل‌دهی انبوه «تعدادی پهپاد توسط وزارت دفاع تولید شده است» به نیروی پدافند هوایی و نیروی هوایی ارتش خبر داد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی بر قابلیت رزمی این پهپادها تاکید کرد و گفت «با توجه به تجهیز این پهپاد‌ها به انواع بمب و موشک، این هواپیما‌ها می‌توانند در مأموریت رزمی به‌کار گرفته شوند.»

حاتمی افزود این پهپادها می‌توانند برای «پدافند و ماموریت فریب دشمن در شبکه پدافندی» و همچنین به عنوان «هواپیماهای شناسایی» مورد استفاده قرار بگیرند.

به گفته وزیر دفاع ارتفاع پرواز پهپادهای موسوم به «کرار» و «ابابیل ۳» ۴۰ تا ۴۵ هزار، و شعاع پرواز آنها تا هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.

حاتمی تولید این پهپادها را حاصل «توان داخلی صنایع دفاعی، دانشگاه‌های کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان» توصیف کرده است.

پهپاد جزو تسلیحات اساسی جمهوری اسلامی در پاسداری از مرزهایش است، به خصوص در آب‌های خلیج فارس و در تنگه هرمز که گذرگاه ک پنجم نفت جهان است، این کشور با کمک پهپادهایش حضور خود را تثبیت کرده است.

هواپیماهای بدون سرنشین برای کشورهای دیگر منطقه و جهان نیز عنصری مهم برای شناسایی، جاسوسی و عملیات نظامی است. قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی در تاریخ سوم ژانویه در حمله پهپادی ایالات متحده کشته شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'