سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
“ریاست ستاد مقابله با کرونا”،این بار با حسن روحانی

“ریاست ستاد مقابله با کرونا”،این بار با حسن روحانی

نایب رئیس مجلس، مسعود پزشکیان می‌گوید: خامنه‌ای در پاسخ به نامه‌ای که رئیس مجلس شورای اسلامی فرستاده بوده گفته حسن روحانی، شخصا ریاست ستاد مقابله با کرونا را بر عهده بگیرد.

کیهان نوین: پزشکیان که روز سه‌شنبه، ۲۰ اسفند، با بخش خبر شبکه دوم تلویزیون ملی گفتگو می‌کرد گفته خامنه‌ای در پاسخ به نامه علی لاریجانی که در آن خواسته شده بوده مسئولیت “عملیات مقابله با کرونا از دوش وزارت بهداشت برداشته و به (هیات) دولت سپرده شود” گفته‌ به جای سپردن ریاست این عملیات به معاون اول ریاست‌جمهوری، حسن روحانی ریاست ستاد مقابله با کرونا را مستقیما بر عهده بگیرد.

همزمان علی لاریجانی، رئیس مجلس، از تشکیل شورایی برای حمایت از تصمیمات ستاد مقابله با کرونا خبر داده است.

لاریجانی این خبر را روز گذشته، دوشنبه ۱۹ اسفند، پس از جلسه‌ مشترک اعضای ستاد مقابله با کرونا و گروهی از نمایندگان مجلس اعلام کرد. او با تاکید بر اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا باید “از قدرت کافی برخوردار باشد”، خبر داده “در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده که تمام بخش‌ها از تصمیم این ستاد ملی تبعیت کنند”.

واگذاری ریاست ستاد مقابله با کرونا به حسن روحانی که بالاترین مقام اجرایی در حکومت جمهوری اسلامی است می‌تواند از تلاش این کشور برای سامان دادن به اقدامات سراسری برای مهار شیوع ویروس کرونا خبر دهد و احتمالا پاسخی به بحران ساختاری در نظام حکومتی این کشور برای مقابله با این بحران بهداشتی تلقی شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'