سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
هفت کشته و ۱۴۷ مصدوم در پی بارش برف گیلان

هفت کشته و ۱۴۷ مصدوم در پی بارش برف گیلان

تقریبا ۱۵ استان ایران درگیر برف و کولاک هستند. تنها در گیلان هفت نفر جان باخته‌اند و گزارشات از ۱۴۷ مصدوم خبر می‌دهند. احتمال سقوط بهمن در جاده‌های شمال کشور می‌رود. رودسر و لنگرود با قطعی برق مواجه‌اند.

کیهان نوین: بین ۱۵ تا ۲۱ استان کشور درگیر برف و کولاک هستند و بر اثر پیامدهای آن در مجموع ۱۵۵ نفر مصدوم و کشته شده‌اند. بیشترین تلفات مربوط به استان گیلان بوده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران، امروز چهارشنبه ۲۳ بهمن (۱۲ فوریه)، با اشاره به درگیر بودن ۱۵ استان با برف و کولاک گفت که ۹۸ نفر از مصدومان توسط مأموران اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده و تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفته‌اند و ۴۹ نفر هم در محل درمان شده‌اند.

آقای خالدی افزود: «متاسفانه هشت نفر فوت شده‌اند که شامل هفت نفر در استان گیلان (پنج نفر بر اثر ریزش بهمن و دو نفر سقوط از ارتفاع) و یک نفر هم در شهر خلخال در اثر بیماری قلبی فوت شده است.»

همچنین به گفته سخنگوی اورژانس ایران، ۱۰۸ زن باردار نیز به “مناطق امن” منتقل شده‌اند. خالدی روز گذشته گفته بود، ریزش بهمن که بر اثر آن پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند در رودبار رخ داده و دو نفر نیز بر اثر “سقوط از ارتفاع و ریزش سقف” در رشت جان باخته‌اند.

در این میان کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی ایران نیز پیش‌بینی کرده که بعد از ظهر امروز چهارشنبه با افزایش نسبی دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، احتمال “خطر سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی این مناطق وجود دارد، بنابراین رانندگان مراقب باشند.”

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز وضعیت گیلان را “بحرانی” توصیف کرده و خواستار رفتن وزیران کشور و نیرو به این استان و “مدیریت مشکلات” توسط خود آنان شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'