سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
افشای آمار کشته شدگان آبان ماه ۱۳۹۸

افشای آمار کشته شدگان آبان ماه ۱۳۹۸

نامه پزشکی قانونی جمهوری اسلامی، آمار هولناک کشته شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ را ۴۸۱۱ نفر اعلام می دارد.

کیهان نوین: اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ در ابتدا به دلیل افزایش جهشی قیمت بنزین توسط دولت و تایید آن توسط علی خامنه ای شروع شد اما در ادامه به سرعت تبدیل به اعتراض ضد کلیت نظام جمهوری اسلامی شد.


جمهوری اسلامی برای مقابله با معترضان دست به اسلحه برد و با استفاده از اسلحه جنگی و در غالب موارد با استفاده از تک تیراندازان سپاهی و بسیجی، تعداد زیادی از معترضان را کشت.


وزارت خارجه آمریکا نیز قبلا اعلام کرده بود که تعداد کشته شدگان را بیش از ۱۰۰۰ نفر می داند، همچنین خبرگزاری رویترز نیز پیش از این تعداد کشته شدگان را بیش از ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده بود.

سازمان عفو بین الملل نیز که یکی از سازمان های معتبر زیرمجموعه سازمان ملل است تعداد را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرده بود. چند روز پیش نیز، حسن روحانی طی یک سخنرانی اعلام کرده بود دقیق ترین آمار در زمینه تعداد کشته شدگان را پزشکی قانونی کشور در اختیار دارد اما پزشکی قانونی کشور نیز اعلام کرد، آمار را باید شورای امنیت کشور اعلام کند.

اکنون با توجه به اعلان خود دولت حسن روحانی که آمار دقیق را پزشکی قانونی کشور در اختیار دارد و با فاش شدن این نامه، می توان دقیق ترین آمار در زمینه تعداد کشته شدگان را رقم اعلام شده در این نامه دانست

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'