سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آزادی زرتشت احمدی راغب با تودیع وثیقه از زندان اوین

آزادی زرتشت احمدی راغب با تودیع وثیقه از زندان اوین

شب شنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی بازداشتی با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

کیهان نوین: زرتشت احمدی راغب، زندان سیاسی بازداشتی شب شنبه ۲۱ دی ماه، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

احمدی راغب پس از آزادی به اعتصاب غذای خود پایان داده است. او در تاریخ ۵ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و اواخر مهرماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شده بود

این زندانی سیاسی از هفته آخر آبان ماه امسال در اعتراض به ادامه بازداشت موقت، حضور نیروهای امنیتی مسلح در منزل و اخراج وی از محل کار دست به اعتصاب غذا زده بود که پس از آزادی از زندان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

اتهامات مطرح شده علیه این فعال مدنی، “تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به روسای قوای سه گانه” مطرح شده است. به گفته نزدیکان آقای احمدی راغب قرار بازداشت او با اتهام “توهین به رهبری” تمدید شده بود. صدور قرار وثیقه ایشان نیز از بابت این اتهامات عنوان شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'