سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
گزارشی ازوضعیت زندانیان در زندان تهران بزرگ

گزارشی ازوضعیت زندانیان در زندان تهران بزرگ

گزارش پیش رو نشان دهنده بخشی از مشکلات زندانیان در زندان تهران بزرگ است.

کیهان نوین:زندانیان هر روز با معضلات مختلفی از آب آشامیدنی گرفته تا غذای روزانه، نداشتن ملاقات حضوری، عدم دسترسی به تلفن، عدم دسترسی به کتابخانه و وسایل ورزشی و … روبرو هستند.

اما اصلی ترین مشکل زندانیان، مشکلات معیشتی است. زندانی مجبور است برای تأمین حداقل غذا و آب از جیب خود خرج کند. از آنجایی که اکثر زندانیان پول پس انداز و یا سرمایه در جریانی ندارند، و خود سرپرست خانواده بوده اند، تأمین این هزینه باری سنگین بر خانواده است.

غذای زندان کم و بی کیفیت است و زندانیان مجبورند با خرید از فروشگاه خوراک خود را تهیه کنند. علاوه بر این آب زندان تهران بزرگ قابل آشامیدن نیست و باید آب آشامیدنی توسط زندانی خریده شود.

محدودیتهای جدیدی نیز بر محدودیتهای قبلی علیه زندانیان، اضافه شده است. پیش از این به زندانیان اجازه داده می شد که روزانه یک بار به مدت ۲ دقیقه با خانواده‌ها و اقوامشان تماس بگیرند، اما هم اکنون زمان تماس کم شده و چند روز یکبار حق تماس دارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'