سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تداوم بازداشت و بی‌ اطلاعی از وضعیت  فعال مدنی اهل دهدشت

تداوم بازداشت و بی‌ اطلاعی از وضعیت فعال مدنی اهل دهدشت

محمد داوری، فعال مدنی اهل دهدشت با گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بیخبری به سر می برد.

کیهان نوین:این شهروند در تاریخ ۱۰ مهرماه در راه بازگشت به منزل شخصی خود در شیراز توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در شیراز منتقل شده بود.

محمد داوری، فعال مدنی اهل دهدشت پس از ۹ روز کماکان در بازداشت و بی‌خبری به‌سر می‌برد.

وی روز یکشنبه ۱۴ مهرماه ۹۸ پس از شش روز بی خبری طی تماسی با خانواده اش در یاسوج از بازداشت خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز (پلاک ۱۰۰) خبر داده است.

به گفته یک منبع مطلع، منزل شخصی آقای داوری مورد تفتیش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفته و وسایل شخصی وی، کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های وی را ضبط کرده‌اند.

این فعال مدنی پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۹ مردادماه ۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و روز دوشنبه ۵ شهریورماه با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان دادرسی از زندان مرکزی یاسوج آزاد شده بود.

آقای داوری در دوران بازجویی مورد ضرب و شتم شدید در ناحیه شکم و قفسه سینه قرار گرفته و دچار استفراغ خونی شده بود. علیرغم درخواست های مکرر تا زمان آزادی رسیدگی به وضعیت او صورت نگرفته بود.

وی در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۹۷، در پی احضار به شعبه چهارم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج در پرونده‌ای دیگر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” مورد بازپرسی و تفهیم اتهام قرار گرفت و سپس در پایان جلسه دادگاه با تودیع قرار کفالت و تا زمان پایان دادرسی آزاد شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'